Gå til innhold

Fevarin, langtidsbruk og kirurgi


tostre1365380733

Anbefalte innlegg

tostre1365380733

Er kvinne på 49 og har brukt Fevarin i 10 år og ønsker å slutte med dette, men det er vanskelig å slutte pga "støt"-følelse, spontan hodepine, ødem i kropp osv. som er meget ubehagelig ved reduksjon av middelet. Har ikke fått medikamentet pga depresjon,men for økt kroppstemp.(38 - 38,5 C), hjertebank, smerter i kroppen og ufoklarlig kroppsfunksjon siden barn. Har brukt dette nå i 10 år før jeg ble klar over hva dette var for type med. Fungerer helt bra med dosering på 100 mg, men ser ikke samenheng med depresjon og mitt "sykdoms"-bilde. Ønsker å slutte fordi jeg bla ikke får faglig info med min fastlege ang. flg.spm.:

1. Er det fare ved langvarig bruk, ev. hva og hvilke fremtid er det for meg ved bruk av dette ut livet?

2. Hva med nyre-/leverfunksjon ev.andre bivirkninger som ikke kan kjennes, men som er organiske?

3.Hva med ev. operative inngrep med narkose? td. også ved ulykke og bevisstløshet, må det innformeres om inntak av middelet til sykehuset?

PS: - ved støtfølelse mener jeg følgende: - om jeg f.eks.har glemt å ta tabl.om kvelden, våkner jeg med hodepine, hoven i ansikt og kropp, ør i hodet og støt i kroppen som om jeg holder på et elektrisk gjerde med støtvise støt. Med slike bivirkninger lurer jeg selvsagt på hva det er jeg putter i meg.

Tusen hjertelig om jeg kan få faglig og rasjonelt svar.

Om mine probl. har samenheng med ev. serotoninprod.i kroppen, er det andre måter å stimulere dette på?

mvh tostre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...