Gjest picasso Skrevet 15. januar 2001 Del Skrevet 15. januar 2001 Jeg har hatt et sår i på utsiden av den ytterste kjønnsleppen som har klødd så forferdelig. Det ble bare større etterhvert og har væsket en del. Var nettopp hos lege, og han tok seg nesten ikke tid til å sjekke det ordentlig. Tok en vattpinne og gnudde over det, skulle sende det inn til testing og så var det ut igjen. Ja, og så ga han meg Apocellin noe jeg ikke har giddet ta før jeg fikk resultatet. I dag kom svaret, det var betennelse med Stafylukokk og det var resistent mot penicillin, og da var det jo godt at jeg ikke har brukt det unødvendig da. Ringte legen og han ba meg bruke Fucidin som jeg har brukt tidligere mot betennelse i hårsekkene. Nå lurer jo jo fælt på farlighetsgraden av dette? Er ikke stafylukokker svært smittsomt? Vil jo ikke smitte samboeren min. Legen sa at dette ikke var noe jeg var blitt smittet av gjennom samleie, kunne være oppstått ved rift i huden og skitt under en negl. Er det noen av dere leger som kan svare meg nå? Ble så engstelig, hva om jeg aldri blir kvitt det? Det klør noe så fryktelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15499-s%C3%A5r-i-underlivbetennelse-med-stafylukokk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 17. januar 2001 Del Skrevet 17. januar 2001 Til Picasso. Stafylokokk-bakterier er vanlige i sår i huden. Særlig hvis det blir rifter i huden, trives bakteriene. 1 ukes smøring med kremen du nevner løser nesten alltid problemet. Noen ganger er en underliggende sopp-infeksjon årsaken til at huden blir sår ved samleie. Da hjelper det med soppdrepende krem og stikkpille, som fåes reseptfritt på apotek. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15499-s%C3%A5r-i-underlivbetennelse-med-stafylukokk/#findComment-73985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.