Gå til innhold

nervøsitet, bruk av beroligende


Gjest nervøs for opptreden

Anbefalte innlegg

Gjest nervøs for opptreden

Jeg er nervøs for en forestående pressekonferanse hvor jeg skal delta. Jeg er redd nervøsiteten skal hindre meg i å få fremlagt saken ordentlig.

Kan jeg be fastlegen om en resept på Valium e.l. i denne forbindelse? Jeg har aldri benyttet slike medikamenter før, vil det kunne påvirke framstillingsevnen? Jeg er redd medikamentet kan sløve meg ned, men jeg tror uansett nervøsiteten vil påvirke framstillingsevnen enda mer negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

valium/vival blir man trøtt av. Det skader jo ikke å spørre legen om resept. Du kan også spørre legen hva h*n anbefaler deg å gjøre i slike sitvasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Ja visst kan det hjelpe deg. Det roer deg jo tross alt ned. Men tar du for mye blir du (synlig) sløv, trøtt og muligens også likegyldig.

Jeg har selv brukt sobril (likner på valium) i spesielle situasjoner, slik du nevner. Har selv slitt med sosial angst o.l.

Problemet er at du kan begynne å"like" medisinen for godt, slik at du begynner å bruke den i flere situasjoner, i stedet for å jobbe deg gjennom angsten. For det går faktisk an. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest been there

Ta deg ei pille du mor, og kos deg på pressekonferansen ; )

Neida, fra spøk til alvor,..spør fastlegen om valium..det skader ikke dersom du ikke bruker det jevnlig. Men prøv deg fram *før* du drar på konferanse slik at du vet hva du tåler. Det er lett å bli for sløv og da blir du bare stående med et fårete smil rundt munnen uten å få framført et eneste klokt ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så klart du kan spørre legen om det, men er det en løsning da?

Hva med neste gang du kommer i en slik situasjon, kommer du til å fortsette å bruke valium for alle ubehaglige situasjoner du kommer bort i?

Har selv noen venner som har benyttet seg av dette og de klarer ikke nå å takle den minste lille ting uten å bruke valium, stesolid osv.

Det eneste de har gjort er å utsette følelsen av det de skulle gjøre.

Det er det samme med angst. Jeg har gått på stesolid for angst men jeg blir jo ikke kvitt det jeg har angst for ved å ta medisinen så derfor sluttet jeg med å ta den. Jeg tok heller tak i problemet og satt meg i den situasjonen som gav meg angst og etter å ha gjort det nok ganger så gav det seg til slutt. Det var et helvete men jeg klarte det og var ikke lite stolt av meg selv etter på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...