Gå til innhold

NHD- litt manisk for tiden


Gjest pomona

Anbefalte innlegg

Hei bruker 250 mg lamictal, men har i den siste tiden blitt mer hyper og manisk. Jeg skal begynne i ny jobb som jeg ikke vet om mestrer- er en kontrollfrik. Begynner å ha rare samtaler med meg selv, planleggingsdialoger- snakker med folk opp i hodet- dialoger som kan finne sted osv. Jeg sliter meg totalt ut på dette. Bør jeg øke dosen med lamictal eller bruke annen tilleggsmedisin. Vil så gjerne fungere i en 100% stilling, men orker ikke svinge fra manisk til deppressiv. Trenger noe som kan roe ned tankeaktiviteten noe slik at jeg ikke bruker så mye energi på dette. En annen ting er at jeg mister utrolig mye hår etter jeg begynte med Lamictal. Er dette vanlig?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det må være slitsomt å være hypoman eller manisk og spesielt nå som du har en ny jobb og forholde deg til.

Jeg tror det er lurt om du tar kontakt med behandleren din slik at dere kan diskutere evt endring av medisineringen. Lamictal fungerer best på depresjonen så det kan jo hende du trenger annen medisin i tillegg eller at dere vurderer å bytte medisin.

Litium kan kanskje være aktuelt?

Når det gjelder bivirkninger så kan du jo kikke i http://www.felleskatalogen.no. Du bør si fra til behandleren om håravfallet hvis du mener det henger sammen med Lamictal. Bivirkninger bør registreres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marno29

hei:)

har du prøvd ORFIRIL?

jeg er manisk/hypoman..

har provd d meste innen medisin..men ikke no funker..så nå fortia går jeg ikke på noe medisin..kanskje dumt a meg,men d funker bra..har ikke gått på noe medikamenter på 1-2 år..jeg prøver godt uten..

er mor,å har d bra. men veit ikke hvor lenge d vil holde at jeg går uten da..hm!!!

jeg er hele tia hypoman..men så lenge jeg klarer å fungere godt uten medisin er jeg fornøyd!

Har et tips til deg..prøv å vær sterk,får du en manisk tilstand,hold deg unna ting du blir stressa av..vær rolig.. d beste er egentlig å holde seg unna medisin..for den ødelegger kroppen,å gir deg uutholdelige bivirkninger....

noen som er uenig? da vil jeg gjerne høre deres synspunkter!

Takk.

vennlig hilsen

"4ever hypoman"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det soleil skriver. En del av det du beskriver tenker jeg er ganske vanlig når man står overfor en utfordring; man forbereder seg som best man kan blant annet gjennom indre samtaler. Dersom du føler at disse forberedelsene har gått litt ut av kontroll, er det viktig at du forteller dette til din behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

hei:)

har du prøvd ORFIRIL?

jeg er manisk/hypoman..

har provd d meste innen medisin..men ikke no funker..så nå fortia går jeg ikke på noe medisin..kanskje dumt a meg,men d funker bra..har ikke gått på noe medikamenter på 1-2 år..jeg prøver godt uten..

er mor,å har d bra. men veit ikke hvor lenge d vil holde at jeg går uten da..hm!!!

jeg er hele tia hypoman..men så lenge jeg klarer å fungere godt uten medisin er jeg fornøyd!

Har et tips til deg..prøv å vær sterk,får du en manisk tilstand,hold deg unna ting du blir stressa av..vær rolig.. d beste er egentlig å holde seg unna medisin..for den ødelegger kroppen,å gir deg uutholdelige bivirkninger....

noen som er uenig? da vil jeg gjerne høre deres synspunkter!

Takk.

vennlig hilsen

"4ever hypoman"

Det spørs jo helt hvilkle medisiner du tar. Alle reagerer jo forskjellig. Jeg vil tro at det er rimelig skadelig (hvis ikke mer skadelig) for kroppen å gå i en nesten konstant hypoman tilstand. Bare det at du ikke merker disse "bivirkningene" alltid med en gang, slik man ofte gjør av medisiner. Dessuten kan sykdommen til utvikle seg og bli verre og verre. Hadde ikke tatt sjansen på det (med mindre jeg hadde lange friske perioder), og ihvertfall ikke hvis jeg hadde barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...