Gjest angst - slett ikke bare bare.... Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg har i løpet av de siste 5 årene utviklet en angstlidelse. Blitt diagnostisert av psykiateren jeg nettopp har begynt å gå til, og det er i seg selv en lettelse Jeg finnes ikke deprimert, men kan bli litt lei meg selv og angsten innimellom. Er i en ansvarsfull jobb, har et godt - og noen ganger ikke så godt ekteskap, og en gullunge som sprer glede ! Men jeg har alstå angst - på mange, mange områder, og den griper om seg. Sprer seg til flere og flere dele av livet mitt. I tillegg blir jeg veldig oppfarende når det er på det verste. Tror jeg har en "utflytende angstlidelse" + noen spesifikke fobier ( blant annet klaustrofobi). Ikke panikk-angst. Psykiateren vil gi meg medikamenter, noe jeg har vært veldig skeptisk til. Men nå tror jeg at jeg må gi det en sjangs, rett og slett for å se om det kan gi meg et bedre mestringsnivå i hverdagen, og hjelpe meg til å jobbe meg frem til en måte å leve med dette på. Kan noen svare meg på: Bivirkninger ved medisinene ? Erfaring med bruk ? I hvilken grad det bidrar til mestring ? Innvirkning på seksual-livet ? Takker for svar ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155105-angst-begynne-med-ssri-preparater/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saigon Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det finnes mange SSRI preparater og alle har forskjellige bivirkninger. Noen virker på noen mennesker og andre virker på andre mennesker igjen, mens noen mennesker aldri kjenner noen virkning av SSRI uansett hvilke medisiner en prøver. Det er heller ikke alle som får bivirkninger av medisinen de går på. Du blir rett og slett bare nødt til å prøve for å se om medisiner er noe som hjelper deg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155105-angst-begynne-med-ssri-preparater/#findComment-996014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicksie Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Du bør høre på medisinanbefalingen til psykiateren din. Det er absolutt verdt å forsøke! Det fins mange ulike preparater på markedet for dette. Det er normalt at angsten blir verre i oppstartsfasen på medisinene, men at den bli langt mindre når kroppen får vendt seg til medisinene. Noen SSRI/antidepressiva virker for noen negativt på seksuallivet, men langt fra for alle. En del deprimerte mennesker, som går på slike piller, melder om nedsatt seksuallyst, men det er sannsynlig at det like gjerne er depresjonen i seg selv, som pillene, som gjør at en del av disse ikke føler særlig seksuallyst i perioder. Selv har jeg ikke hatt noen bivirkninger av Cipralex. Den skal visst også fungere mot også angstrelaterte problemer. Men det finnes som sagt mange medisinpreparater, og din psykiater finner nok den beste medisinen som han tror vil fungere for deg. Lykke til:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155105-angst-begynne-med-ssri-preparater/#findComment-996019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.