Gå til innhold

sykepenger


Gjest Mkp

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ei jente på 15 som spiller handball, på en kamp uka før jul kankk jeg kragebeinet og ble sykemelt, Jeg jobber på en liten blomster butikk og var skrevet opp på jobb fire dager før julaften, Men jeg vet ikke hvor mye jeg har krav på, får jeg har time lønn, jeg har ikke fått noen penger, så jeg skal klage,,men jeg tenkte at det hadde vært litt fint å hatt noe å "slå i bordet med" så hvis det er en lov som sier at jeg har krav på så og så mange timer pr dag men s jeg er sykemelt så hadde det vært kjempe fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du må levere sykmeldingen til arbeidsgiver. du skal da ha sykepenger for dager hvor det var avtalt at du skulle jobbe.

Dersom du er sykmeldt mer enn 16 dager skal trygdekontoret betale sykepenger til deg. Da beregnes sykepengene normalt ut fra lønna di siste 4 uker før du ble syk, men her kan det være unntak.

Se mer informasjon med linker til brosjyre og lovtekst her: http://trygdehjelpen.no/sykepenger/arbtak.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...