fillvid Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Viser til mine spørsmål til Mikolos Degre ang infekjsons sykdommer ang min tidligere infeksjonsperiode. Hei. Jeg er en 18 åt gammel gutt, jeg ble operert den 14.juli for testistorsjon hø.side. I samme slengen sydde de også fast ve.testis. To dager etter oper.så fikk jeg en infeksjon og var innlagt uro.avd og fikk smertestillende og antibiotika intravanøst. Noen dager etter dro jeg hjem med resept på Dicolocin 500 mg x4 gaglig,ciproxin 500 mg x2 daglig, dalacin 125 mg 4x daglig. Dette gikk jeg på fra 16 juli, til mandag som var. Inni denne antibiotika perioden så var jeg til urolog på sykehuset. De sa at det var ett hematom på 2.5 cm.( mm ? ) Dette ville gå over av seg selv. Idag var jeg til kontroll til en urolog på ett annet sykehus enn det i trondheim, han skrev ut doxylin x2 daglig i 10 dager mot infeksjon. UL-legen sa at det var mindre flow i hø.testikkel og at den var vesentlig større enn den ve.testis. Fikk streng beskjed om å oppsøke lege/legevakt igjen viss det ble verre.. Uttpå kvelden i kveld ble det urovekkende vondt og jeg oppsøkte legevakt som rekvirerte ø.hjelp UL. Den viste at det var mindre flow i hø. iforhold til vestre, men at det ikke var noen klar infekjson. Dette slår ikke ut på noen blodprøver jeg har tatt. Ikke CRP, eller IgH,Igm +++++. Legen på legevakten sa jeg fikk vente og se ett par dager hvordan det går. Alle leger sier forskjellige ting. Noen sier en ting andre andre ting? hva er det som skjer med hø.testikkel? Klar over at du ikke kan si dette med 100% sikkerhet, men forslag? Det er vond tpå toppen av hø.testis, det kan komme helt pluselig og så bli borte igjen viss jeg beveger meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg blir sprø av å spise så masse antibiotika og smertestillende. Legene idag, såg ikke noe hematom, men fortsatt er testikkelen stor.. Når ikke urologene klarer bli enig, hva skal jeg som pasient gjøre? På UL idag var flow nedsatt litt som jeg skrev, dette har det ikke vært før jeg fikk smerter idag/kveld. Hilsen fortvilet trøndergutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155133-testikkeltorsjonkomplik/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Skjønner at dette er urovekkende for deg. Det jeg tenker er at det er normalt med hevelse og hematom ( rest etter blødning sannsynlig) og noe nedsatt flow ( blodgjennomstrømning) etter en torsjon med påfølgende operasjon og så infeksjon. Synes legene vurderer riktig når de dekker deg godt med antibiotika. Den nedsatte blodstrømmen må følges opp. Smerter hører med i et så ømt sted på kroppen som pungen. Synes du bør be om at legene nå samler alle rapportene, og at du videre forholder deg til EN urolog i samråd med fastlegen din. Det at legene ikke er "enige" betyr ikke nødvendigvis at noen har gjort feil. Det finnes ofte flere måter å gå frem på. Men oppi det hele ser det ut som om kommunikasjonen mellom deg og legene ikke har vært av den beste. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155133-testikkeltorsjonkomplik/#findComment-998424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.