Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Veldig trist og lese det du skriver, jeg har lest en del om dette og kan vel prøve og komme med noen råd:

Hun bør absolutt ikke drikke alkohol/røyke eller ta medisiner eks paracetamol ol.Tror det er veldig viktig at du forklarer henne dette og følger henne skikkelig opp ( jeg går ut fra at hun har en skikkelig fastlege som følger med ?). Hun er redd for å få kreft eller dø, jeg skjønner henne godt. Sjansen for å få kreft er ikke så veldig stor, men det er større sjanse for at hun skal få skrumplever. Viss hun får det er det mulig at hun kan få levertransplatasjon.Bruker hun noen av medisnene interferon? Disse brukes av folk med kronsik hep b. Viss hun har nedsatt allmenntilstand er det veldig viktig at hun tar det med ro og hviler mest mulig, dikker masse drikke. Sjansen for å dø av dette er jo der. Men dere bør fokusere på at hun skal bli frisk og leve lenge. Det er veldig viktiga t du som står henne nærme føler deg trygg og viser omsorg for henne!

Håper dette var til hjelp for dere, men er dere usikre så kontakt lege!

Lykke til og ha en fin sommer begge to!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155137-hepatitt-b/#findComment-996674
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...