Gå til innhold

varierende selvbilde


Gjest nicksie

Anbefalte innlegg

Gjest nicksie

Ble inspirert til å ta opp temaet varierende selvbilde, etter et innlegg lenger ned i spalten her hvor det sto

"Det er egentlig et ustabilt selvbilde, for av og til er jeg kjempefornøyd med meg selv, og andre ganger hater jeg meg selv så mye at jeg innbiler meg at andre også gjør det".

Sånn kan jeg også ha det noen ganger. Lurer på om det er andre her inne som også har det sånn? At man er tilfreds med seg selv og det man gjør noen dager, mens andre dager bare synes det man gjør er dritt og at man ikke er særlig annet enn en verdiløs miniatyr.

Hva gjør dere for å føle dere mer tilfredse med dere selv over tid? Og hva tror dere er årsaken til at selvoppfatningen varierer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, er sikkert ikke noe spesielt med selvbildet mitt, alles selvbilde svinger.

Men hvis det er sånn for meg, så tror jeg det skyldes sterk variasjon i mottagelse under oppvekst. Hjemme har jeg blitt rost opp i skyene. På skolen har jeg blitt mye mobbet og sett ned på. Så selvbildet har liksom ikke fryst seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett fornøyd med meg selv, men foran mensen blir jeg misfornøyd (litt deppa antagelig), og da er jeg "feit-dum-teit-stygg-gammel" :-)

Det hjelper at jeg kommer på at jeg venter mensen om en ukes tid, og at det er derfor jeg føler meg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...