Gå til innhold

første legetime (litt langt og rotete)

Anbefalte innlegg

Lee1365380400

Jeg hadde min første time på psykiatrisk poliklinikk denne uken. Jeg har lenge bedt om en kvinnelig lege, men pga ferier etc fikk jeg en mannlig. Ble beroliget med at det bare var en "kartleggingsamtale" og at de ut fra denne skulle de vurdere videre behandling. og så skulle jeg evt få en kvinnelig behandler.

Jeg møtte tilslutt opp og det gikk IKKE bra. satt bare der som en annen tulling og fikk ikke sagt noen ting. igrunnen ikke svart på enkle ja og nei spørsmål heller. Føler meg helt dust (var meg som ba om henvisning)

Tilslutt spurte legen om han kunne kalle inn kjæresten min og spørre ham litt om adferdsmønster og sånn (stakkar legen måtte vel ha noe informasjon) kjæresten min sa litt men sa at han ikke visste om han fikk lov å si så mye (har "forbudt" ham å fortelle noen det han vet)

Etter denne timen har jeg slitt noe forferdelig. Den mentale formen går voldsomt opp og ned. Plutselig er jeg ei bitch med kjæresten og plutselig er livet helt greit. Jeg forstår ikke meg selv og kan ikke stå inne for mine egne handlinger nesten føles det som.

Prøver å gå på jobb, men må slite meg gjennom dagen. de to siste dagenen etter den timen har ikke vært greie. Blir mer og mer fortvilet over meg selv og forstår ikke hva jeg skal gjøre. Vil så gjerne bare være et bra menneske ovenfor min kjære og de rundt meg - ikke en ustabil psycho.. (føles slik nå nemlig)

Klar over at dette ble rotete og ustruktert, men klarer ikke tenke ordentlig.

Prøver å ta meg sammen.Tross alt "skjedde" det ingenting på den timen. Er redd for at det ikke vil ordne seg selv om jeg får en kvinnelig lege. De har nok avskrevet meg også.

Fortsetter under...

kartleggingstimer er fæle greier synes jeg, så jeg skjønner deg godt.. har bare vært på et par stykker, men følte det var utrolig vanskelig å fortelle en fremmed om meg selv.. om det dypeste dyp i meg selv.. det er nesten umulig, og jeg synes du var flink!!

de skal ikke avskrive deg, de skal gi deg mer tid.. prøv å skriv ned noe å gi dem om du skal dit flere ganger.. gi deg selv tid til å hvile.. du har rett til å være sliten og forvirret..

du må finne en person du får tillit til, en som du føler deg trygg sammen med og som du føler kan støtte deg på samme måte som kjæresten din gjør.. det kan ta tid å finne en slik person, men du er på rett vei før du prøver og du gir deg ikke!

vær stolt av deg selv fordi du gikk dit, ikke tenk på resultatet så mye, det tar tid å åpne seg for fremmede..

lykke til..

Gjest ungjenta i sølibat

Leger på poliklinkikken har sikkert vært borte i mye rart. F.eks. kan du glede deg over at du selv om du holdt kjæft, i hvert fall ikke (som mange på slike timer før deg) kanskje peker på energier som tar deg i rommet og andre skrulelte ting! Så ikke plag deg med å tenke på noe du ikke kan gjøre noe med!

Lee1365380400

Leger på poliklinkikken har sikkert vært borte i mye rart. F.eks. kan du glede deg over at du selv om du holdt kjæft, i hvert fall ikke (som mange på slike timer før deg) kanskje peker på energier som tar deg i rommet og andre skrulelte ting! Så ikke plag deg med å tenke på noe du ikke kan gjøre noe med!

tusen takk for svarene deres.

Hjelper å føle at man ikke er helt beyond.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...