Gå til innhold

Vann og vondt i øret etter bading

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Øre Vondt

Har badet mye i det siste, og har også fått masse vann i ørene og i nesa (æsj). I det ene øret plasker det omtrent, merker hvertfall at det er vann inne der fortsatt. Og nå de siste dagene har det begynt å gjøre vondt, sprenge litt på en måte.

Kan jeg ha fått ørebetennelse, eller er det bare vannet som presser på, og hvorfor renner det ikke ut?

Hadde endel ørebetennelse når jeg var liten, og tror kanskje jeg har et lite hull i trommehinna.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155168-vann-og-vondt-i-%C3%B8ret-etter-bading/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av og til samler vannet seg opp i mellomøret. Hvis du bruker nesespray kan det åpne opp kanalen mellom nesen og øret slik at vannet dreneres ut. I tillegg kan du ligge med hodet høyt om natten, dette hjelper også på dreneringen. Dersom du fortsatt har vondt kan du prøve paracet.

Selv om det er betennelse er det vanligvis anbefalt å prøve nesespray, høyt hodeleie og paracet i 3 dager. Det er skjelden behov for antibiotika. dersom det renner gulgrønt fra øret eller du blir hoven rundt øret eller blir verre bør du kontakte lege. Eller dersom hørselen blir påvirket.

God bedring

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...