Gå til innhold

Mann ser på tenåringsjenter


Blåjenta

Anbefalte innlegg

Mannen min fortalte meg at han ofte kikker på kroppene til tenåringsjenter ned i 13 års alderen når de går forbi. Han tenker også på jentekropper. Selv er han helt i slutten av 20 årene. Han misliker blikkene og tankene selv, og har ikke gjort noen tilnærmelser til jentene. Noen av jentene har han ansvar for i forbindelse med jobb og frivillig arbeid.

Hvor vanlig er det med slik kikking og tanker?

Har jeg grunn til å være bekymret?

Har andre kvinner opplevd noe lignende?

Bør jeg eller mannen min gjøre noe med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Han er åpen om det, og han har et voksent og kritisk forhold til det.

Slapp av. Det er ingen grunn til å bekymre seg eller gjøre noe med det. Han er en normal mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

Han er åpen om det, og han har et voksent og kritisk forhold til det.

Slapp av. Det er ingen grunn til å bekymre seg eller gjøre noe med det. Han er en normal mann.

Normalt? - når han ser på kropper til 13 år gamle jenter! Nei, nå får du gi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elg i solnedgang

Normalt? - når han ser på kropper til 13 år gamle jenter! Nei, nå får du gi deg!

Jeg reagerte også på det. Hadde det vært snakk om unge kvinner, så kunne jeg vært enig i at mannen kunne regnes som normal. Men 13-åringer er ikke unge kvinner. De er faktisk barn, og de fleste er ikke engang i nærheten av å være ferdig utviklet fysisk. Jeg synes det høres tvilsomt ut når en voksen mann sier han tenner på slike.

Det vitner om pedofile tendenser, selv om det kanskje ikke er til så stor skade så lenge han nøyer seg med å se...

(Jeg synes forresten at den godeste herr Dahl kunne skjerpe seg litt, ettersom hans meninger tillegges vanvittig stor vekt i dette forumet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg reagerte også på det. Hadde det vært snakk om unge kvinner, så kunne jeg vært enig i at mannen kunne regnes som normal. Men 13-åringer er ikke unge kvinner. De er faktisk barn, og de fleste er ikke engang i nærheten av å være ferdig utviklet fysisk. Jeg synes det høres tvilsomt ut når en voksen mann sier han tenner på slike.

Det vitner om pedofile tendenser, selv om det kanskje ikke er til så stor skade så lenge han nøyer seg med å se...

(Jeg synes forresten at den godeste herr Dahl kunne skjerpe seg litt, ettersom hans meninger tillegges vanvittig stor vekt i dette forumet.)

Hvor står det at han tenner på dem? Jeg leser at han ser på dem.

Det står heller ikke at han ser på _alle_ jenter på 13 år. Blant 13-åringer finnes det _noen_ som ser ut som unge kvinner.

Jeg beklager, men livet er ingen søndagsskole (eller kanskje det er nettopp det det er. Det er vel nok historier på at det faktisk er der voksne menn mer enn bare ser på unge jenter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

Hvor står det at han tenner på dem? Jeg leser at han ser på dem.

Det står heller ikke at han ser på _alle_ jenter på 13 år. Blant 13-åringer finnes det _noen_ som ser ut som unge kvinner.

Jeg beklager, men livet er ingen søndagsskole (eller kanskje det er nettopp det det er. Det er vel nok historier på at det faktisk er der voksne menn mer enn bare ser på unge jenter).

Det står at han _ofte_ kikker på kroppene til tenåringsjenter ned i 13 års alderen når de går forbi. Å kikke på en og annen velutviklet pen kropp tilfeldig på gaten i det mer skjulte er ok. MEN dette her gjaldt ofte barn han har ansvar for på jobb og i fritidssammenheng. Ut av det kan vi med sannsynlighet lese at han er lærer e.l. og trener for et et eller annet. Når man ofte kikker på de man har ansvar for, går det på bekostning av personens profesjonalitet. Ikke bare tar slik ofte kikking bort en del konsentrasjon. Det er heller ikke utenkelig at jentene han har ansvar for merker at han kikker, og finner det ubehagelig og sjeneres av det.

Det står også at mannen selv plages av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sånn er det med den saken

Det står at han _ofte_ kikker på kroppene til tenåringsjenter ned i 13 års alderen når de går forbi. Å kikke på en og annen velutviklet pen kropp tilfeldig på gaten i det mer skjulte er ok. MEN dette her gjaldt ofte barn han har ansvar for på jobb og i fritidssammenheng. Ut av det kan vi med sannsynlighet lese at han er lærer e.l. og trener for et et eller annet. Når man ofte kikker på de man har ansvar for, går det på bekostning av personens profesjonalitet. Ikke bare tar slik ofte kikking bort en del konsentrasjon. Det er heller ikke utenkelig at jentene han har ansvar for merker at han kikker, og finner det ubehagelig og sjeneres av det.

Det står også at mannen selv plages av dette.

Hva kan han gjøre med det da? Jeg tror ikke det er så enkelt at han bare bestemmer seg for å slutte og se.

At menn ser på 13-åringer synes jeg ikke er det minste rart. Mange av de går jo veldig utfordrende kledd med bar mage og korte skjørt. Grensen går vel mellom og se og gjøre noe ut av fantasiene sine?

Menn er menn har jeg innsett, de tenker med pikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

Hva kan han gjøre med det da? Jeg tror ikke det er så enkelt at han bare bestemmer seg for å slutte og se.

At menn ser på 13-åringer synes jeg ikke er det minste rart. Mange av de går jo veldig utfordrende kledd med bar mage og korte skjørt. Grensen går vel mellom og se og gjøre noe ut av fantasiene sine?

Menn er menn har jeg innsett, de tenker med pikken.

Mitt innlegg var rettet direkte til psykiateren, N. H Dahl, for en kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at han _ofte_ kikker på kroppene til tenåringsjenter ned i 13 års alderen når de går forbi. Å kikke på en og annen velutviklet pen kropp tilfeldig på gaten i det mer skjulte er ok. MEN dette her gjaldt ofte barn han har ansvar for på jobb og i fritidssammenheng. Ut av det kan vi med sannsynlighet lese at han er lærer e.l. og trener for et et eller annet. Når man ofte kikker på de man har ansvar for, går det på bekostning av personens profesjonalitet. Ikke bare tar slik ofte kikking bort en del konsentrasjon. Det er heller ikke utenkelig at jentene han har ansvar for merker at han kikker, og finner det ubehagelig og sjeneres av det.

Det står også at mannen selv plages av dette.

enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan han gjøre med det da? Jeg tror ikke det er så enkelt at han bare bestemmer seg for å slutte og se.

At menn ser på 13-åringer synes jeg ikke er det minste rart. Mange av de går jo veldig utfordrende kledd med bar mage og korte skjørt. Grensen går vel mellom og se og gjøre noe ut av fantasiene sine?

Menn er menn har jeg innsett, de tenker med pikken.

Ja, det går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjomsen

Normalt? - når han ser på kropper til 13 år gamle jenter! Nei, nå får du gi deg!

Jeg ser også på kropper til tenåringer, fordi det er vakkert å se på. Det er som å se på en blomsterknopp som en uåpnet tulipan, og jeg er kvinner over 30, mor er jeg også og jeg tenner hverken på jenter, damer eller barn. Det e rikke noe galt i å titte, observere det vakre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også på kropper til tenåringer, fordi det er vakkert å se på. Det er som å se på en blomsterknopp som en uåpnet tulipan, og jeg er kvinner over 30, mor er jeg også og jeg tenner hverken på jenter, damer eller barn. Det e rikke noe galt i å titte, observere det vakre!

Det er_måten_du ser på. Det kan ikke bortforklares. Forskjelllen merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...