Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, for ca 5 mnd siden kom jeg utfor en arbeidsulykke, jeg jobbe på båt og var for tiden i Rotterdam vi skulle da flytte ei kran og mens dette foregikk ble jeg klemt i krana.jeg fikk stor indre blødninger og ble sendt rett på sykehus hvor jeg ble opperert ganske fort. når jeg da våknet igjen ble jeg fortalt at jeg hadde mistet 3l med blod og at de måtte fjerne 1,4m av tynntarmen og 10 cm av tykktarmen. men alt annet ver utolig nok bra. jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha en B12 sprøyte og har fått den 2 ganger siden. men problemet mitt er. nå 5 mnd etter ulykken går jeg jo jevlig på do 5-7 ganger for dagen og det er så si bare flytende avføring. og jeg føler ryggern blir bare værre og værre. og føler vel selv at jeg ikke er istand til å gå påjobb siden jeg jobber på båt som til tider er et meget krevende yrke, jeg har sakt dette til min lege og fått beskjeden at det er bra og jobbe hvis du har vondt i ryggen. og dette avførings problemet mitt virker det ikke som hun bryr seg noe om. må jo oxo si at en del sosiale ting må en ha sakt nei til i det siste, for jeg vet aldri når jeg må på do. og når jeg må så går det fort. andre ting jeg har biti merke i er at hvis jeg drikker mye væske må jeg ofte på do,og som regel rett etter at jeg har spist må jeg på do..... vennelig hilsen rådløs person

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155186-arbeidsulykke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Trist å høre om ulykken din og jeg er litt forbauset over legen din som har sagt det er bra og jobbe. Jeg vil råde deg til og ta kontkat med en annen lege, gjærne innenfor arbeidsmedisin eller en vanlig lege som en annen vurdering. For det å gå på do 6-7 ggr daglig er ikke noralt, at du blir verre og verre i ryggen så lenge etter ulykken er heller ikke normalt. Kanskje du bør få tatt en CT av ryggen din?!

God bedring :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155186-arbeidsulykke/#findComment-996585
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det å operere bort deler av tarmen kan gjøre at væsken ikke suges opp normalt fra tarmen, og at avføringen blir for løs. I tillegg KAN noen vitaminer suges dårligere opp ( litt avhengig av hvilken del av tynntarmen som er borte), så kanskje er det viktig med jevnlige målinger av vitamin-innholdet ditt. Synes ikke det høres ut som ryggsmertene dine er av den "vanlige" typen der det ofte er best å jobbe forsiktig. Kan høres som at legen din ikke har oversikt over totalsituasjonen din, men det er også ditt ansvar å sørge for dette. Noen ganger er det lurt å innvolvere en utenforstående lege. I ditt tilfelle kan en fysikalsk medisiner høres lurt ut. Synes ikke det høres bra ut at du skal jobbe altfor mye fysisk tungt før diagnoser og totalopplegg er nærmere klarert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155186-arbeidsulykke/#findComment-998432
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...