Gå til innhold

Anbefalte innlegg

i noen måneder nå har jeg hatt veldig vondt i maven når jeg puster. det er vondt på begge sider, akkurat der som ribbeina slutter eller straks under ribbeina, hvis du skjønner hva jeg mener. å så er det veldig ømt i den gropen midt på magen, der bryst platen slutter. jeg er nesten konstant kvalm. fikk en reaksjon på jobben her i vår, da jeg kollapset med hyperventilering å bryst smerter, etter å ha hatt "hjertebank" noen måneder, ble da kjørt til riksen å undersøkt med røntgen å masse blodprøver, senere har jeg tatt sånn sykkeltest av hjerte å flere blodprøver, å vært inne til røntgen av nedre mage, tarm, høyre side, hvor jeg forøvrig holdt på å besvime da de sprøytet inn kontrastvæsken, pga av at jeg at par år også har hatt, og har fortsatt, vondt i magen etter måltider å hvis jeg har gått for lenge uten mat, uregelmessig avføring, kommer blyant tynne, eller delvis diare. alle prøver har vært bra, tok hiv test for en mnd siden, har ikke hørt noe så jeg regner med den er negativ. vet ikke om de første å de siste symptomene har noen sammenheng men jeg nevner de alle. siden de ikke finner noe på noen prøver så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. føler at jeg bare renner ned døren til legen min, å føler nå til slutt at jeg ikke blir tatt seriøst, å at han anser meg som en hypokonder. men smertene er der like forbannet. begynner å bli dyrt dette her å arbeidsgiver er fortvilet pga jeg har hatt en del fravær. sisste 3 døgn har jeg hatt feber å influensa symptomer, svimmel, vondt over øynene så jeg ikke kan se opp, ja du vet. men det er kanskje noe som går nå... men nå er det værst med de puste smertene jeg fortalte om. kan nevne at jeg har fått rekvisisjon nå til mave undersøkelse hos spesialist på dette i fredrikstad, men de finner vel ikke noe der heller, dessuten så har vel ikke det noe med puste smertene å gjøre... vet ikke er bare veldig sliten å slapp om dagen, å veldig lei av at det ikke går an å finne ut noenting, kanskje før det er for sent. gir opp snart. ingen forstår hvor sliten jeg er av dette nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155209-vondt-n%C3%A5r-jeg-puster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

Jeg har vært en del plaget med diverse ting det site året. Første jeg tenkte på var, er du testet for kyssesyken? Jeg fikk påvist dette for ganske nøyaktig ett år siden med dine plager. Jeg ville spurt om å ta en slik test, for å se om den kan være årsaken! Husk ; Det er bedre å oppsøke 100 ganger for mye enn 1 gang for lite. Føler du deg dårlig, oppsøk lege :)

Lykke til, og god bedring!

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mye av dette vil jeg kalle nedsatt allmenntilstand. Etter min mening bør det kanskje gjøres en ny totalvurdering. kanskje bør alle rapporter fra sykehuset samles, og leses påny av en utenforstående lege. Du høres ikke ut som en hypokonder på meg. Noen ganger er det slik at all uvisshet, smerter, påfølgende angst og kanskje tristhet blir en ond sirkel. Noen kan i et slikt tilfelle ha glede av medisiner mot angst og depresjon som førsøk noen måneder for å bryte sirkelen. Snakk åpent med fastlegen din om dette. I et tilfelle som ditt er det mulig å be om "second opinion" hos annen fastlege. Viktig at du spiser sunt og sover regelmessig. Ikke alkohol og vanedannende medisiner. Gjerne mye vitaminer.

Gjest flimmer

Jeg hadde mange av dine symptomer, følte meg også som en hypokonder. Ble til slutt så dårlig at jeg ble lagt inn på sykehus; diagnose autoimmun sykdom og sterke medisiner.

Sier ikke at du har det, men stå på hvis du føler at du er fysisk syk. Det er veldig mange som er veldig raske med å påpeke at det sikkert er stress/psykisk. Det er ikke veldig morsomt å høre når man føler at det er fysisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...