Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

17

• Gemini

8

• Dorthe

8

• nanna

4

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Vet du hva det var? Jeg husker!

Det var topptekst/bunntekst - som skulle være ulik - side 1/side 2 :)

Der kan du se hvor mye jeg verdsatte den hjelpen - jeg husker det fortsatt. 2-3 år senere :)

Hehe - når du sier det så husker jeg også :-)

Jaja, bra man kan være til litt nytte innimellom.

Ellers er jeg flere ganger blitt kritisert for å være så bitch i det siste... ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155215-alle-sammen/page/2/#findComment-997077
Del på andre sider

Hehe. Sovet lenge idag? Vi har vært en tur på byen, spist og drukket godt.

Lenge siden sist! Går det bra med deg? :¤

Ja, det gjør det :)

Mange endringer har skjedd det siste året, men vi tilpasser oss.

Det eneste jeg savner er å bo nærmere vennene mine - jeg merker det blir for langt. For langt for disse impulsive greiene ...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155215-alle-sammen/page/2/#findComment-997083
Del på andre sider

Annonse

Kanskje greit å ikke bare være snille hjelpsomme Gemini? ;-)

Men går vel ikke inn for å være så veldig bitch, men noen ganger må man jo kunne si ting direkte... :-)

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om akkurat dette tema Gemini, for det opptar meg virkelig. Hvorfor er det slik at man skal tvinge folk inn i roller - roller som er snille og behagende?

Vi er sammensatte individer. Vi er alle både snille, sarkastiske, elskelige, litt slemme (føler noen) ... vi betår av mange ting. Jeg føler og synes oppriktig at mennesker som har et behov for å gå inn å korrigere andre (i en diskusjon) for å peke på at du ikke er "snill nok" - det er en hersketeknikk uten dimensjoner.

Skal man kunne ta opp tema - kanskje litt tabubelagte. Skal man diskutere ting på et åpent nettsted - så må man samtidig være åpen for at folk er forskjellige - uttrykker seg ulikt. Å gå inn å korrigere andre er en uting (DU er slem, DU er ditt, DU er datt - istedenfor: det du SIER er bullshit osv)

Så ... at noen oppfatter deg som "slem" betyr ikke at jeg (eller andre) tror du er slem av natur :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155215-alle-sammen/page/2/#findComment-997088
Del på andre sider

Ja, det gjør det :)

Mange endringer har skjedd det siste året, men vi tilpasser oss.

Det eneste jeg savner er å bo nærmere vennene mine - jeg merker det blir for langt. For langt for disse impulsive greiene ...

For langt for en bytur med meg, fåreksempel. Flytt nærmere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155215-alle-sammen/page/2/#findComment-997089
Del på andre sider

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om akkurat dette tema Gemini, for det opptar meg virkelig. Hvorfor er det slik at man skal tvinge folk inn i roller - roller som er snille og behagende?

Vi er sammensatte individer. Vi er alle både snille, sarkastiske, elskelige, litt slemme (føler noen) ... vi betår av mange ting. Jeg føler og synes oppriktig at mennesker som har et behov for å gå inn å korrigere andre (i en diskusjon) for å peke på at du ikke er "snill nok" - det er en hersketeknikk uten dimensjoner.

Skal man kunne ta opp tema - kanskje litt tabubelagte. Skal man diskutere ting på et åpent nettsted - så må man samtidig være åpen for at folk er forskjellige - uttrykker seg ulikt. Å gå inn å korrigere andre er en uting (DU er slem, DU er ditt, DU er datt - istedenfor: det du SIER er bullshit osv)

Så ... at noen oppfatter deg som "slem" betyr ikke at jeg (eller andre) tror du er slem av natur :)

Neida, jeg vet jo det... Og så er jeg nok flinkere med ord muntlig enn skriftlig. Det er jo enklere å kunne korrigere ordvalg, tonefall, humor osv. når man har en muntlig kommunikasjon.

Men jeg er nok også preget av at jeg dessverre har en mor som ikke tåler å bli motsagt eller at andre uttrykker sin mening i klartekst. Det virker som hun bare "må" kritisere "alt og ingenting" (gjerne baksnakke sin datter i alle og enhvers påhør), forsøke å kontrollere andre mennesker, og være negativ til det meste. Det er spesielt når hun ikke lykkes i denne kontrollen av andre at hun "tar av". Særlig jeg og et annet nært familiemedlem er de svarte fårene nå. "Det går jo ikke an å prate med oss". Det "rare" er at vi ikke har tilsvarende problemer med andre mennesker, verken i familien eller andre. Men stadig flere i hennes bekjentskapskrets trekker seg unna, fordi situasjonen bare utvikler seg i negativ retning...

Sorry for en lang avsporing, men...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155215-alle-sammen/page/2/#findComment-997091
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...