Zirine Skrevet 14. august 2004 Forfatter Skrevet 14. august 2004 Neida, jeg vet jo det... Og så er jeg nok flinkere med ord muntlig enn skriftlig. Det er jo enklere å kunne korrigere ordvalg, tonefall, humor osv. når man har en muntlig kommunikasjon. Men jeg er nok også preget av at jeg dessverre har en mor som ikke tåler å bli motsagt eller at andre uttrykker sin mening i klartekst. Det virker som hun bare "må" kritisere "alt og ingenting" (gjerne baksnakke sin datter i alle og enhvers påhør), forsøke å kontrollere andre mennesker, og være negativ til det meste. Det er spesielt når hun ikke lykkes i denne kontrollen av andre at hun "tar av". Særlig jeg og et annet nært familiemedlem er de svarte fårene nå. "Det går jo ikke an å prate med oss". Det "rare" er at vi ikke har tilsvarende problemer med andre mennesker, verken i familien eller andre. Men stadig flere i hennes bekjentskapskrets trekker seg unna, fordi situasjonen bare utvikler seg i negativ retning... Sorry for en lang avsporing, men... De fleste er flinkere muntlig enn skriftlig... men nå skal det ikke bli slik at folk blir redde for å reagere som mennesker - snakke som mennesker, i frykt for å bli oppfattet som "sinte", "frekke" osv. Man må kunne si ting man mener - upopulære ting, uten å få et stempel på seg. So what om man er litt sarkastisk eller spydig? Det er endel av oss mennesker også .... Du og de du er glad i - elsker - vet hvem du er. Det viktigste er hva de mener (ja, bortsett fra henne som ikke skjønner ... 0 Siter
Line Skrevet 14. august 2004 Skrevet 14. august 2004 Du må nå gjerne sende litt varme oppover til Trondheim! Jeg kunne godt tenkt meg rundt 30 grader i noen uker til... *hutre* Så på termometeret i bilen da jeg kjørte hjem fra jobb i sted, at det var 11,6 grader. Da kan det muligens ligge an til en tålelig bra dag her og ) 0 Siter
Gemini Skrevet 14. august 2004 Skrevet 14. august 2004 Halden. Stikk innom når du ska bunkre opp [email protected] (eller [email protected] - hvis du husker) Dumt at jeg så sjelden er på de kanter... De gangene vi hamstrer i Sverige er det vanligvis mannen min som drar, etter nøye instruks fra undertegnede selvfølgelig ;-) Han har ofte fri på dagtid i ukedagene (mens jeg slaver på kontoret) og slipper derfor køer og overfylte butikker. Men mailadr. er nå notert i tilfelle :-) 0 Siter
Gjest Bald-rick Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Heyyy!! Klar for en gjentagelse av vår-nypet? Du vet hvor du finner meg! 0 Siter
Jane Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Nå er det vel mer høst enn sommer (her jeg bor i hvert fall), og siden jeg er her så sjeldent benytter jeg anledningen til å si god jul og godt nytt år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.