solskinn123 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg har vært anorektiker i ca. 10 år, men er blitt helt frisk heldigvis. Men tidvis er jeg litt engstelig mht. hvilke konsekvenser spisevegring har hatt for helsen min. Jeg har visst fått litt angst og blir gjerne litt stresset. Jeg spiser litt søtsaker til daglig som hjelper og roer ned kroppen. Jeg er visst engstelig for å få diabetes derfor prøver jeg å redusere sukkerinntaket til daglig. Jeg har skjønt at jeg har et relativt lavt serotonin nivå og ønsker å finne noe som kan kompensere for dette. Slik at jeg kan føle meg lykkelig i hverdagen uten å spise søtsaker eller ta lykkepiller. Har hørt at lykkepiller kan være bra men de har i tillegg en hel masse bivirkninger. Siden piller er lite interessant (med mindre det er noen som kan anbefale en tablett type som virkelig virker på serotonin nivået i hjernen - Takker for tips ! ) Jeg har skjønt at Tryptofan er forstadiet til serotonin. Det er visst en rekke matvarer som inneholder tryptofan som eks. Fullkornsprodukter, tunfisk, kalkun, havre, varm melk, honning, egg , bananer. Mitt spørsmål er derfor: Hvis jeg trenger serotonin (pga. tidligere anoreksi,angst, stress, ønske om bedre konsentrasjon etc.) og det ikke finnes tryptofan tabletter i helsekosten pga. nye regler. Kommer jeg til å kunne lykkes med å spise tryptofan rik mat som visstnok produserer serotonin til hjernen. Eller er jeg nødt til å snart ty til tabletter - i så fall hvilken type ? Takker for svar ! hilsen tidligere anorektiker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155230-tips-vedr-serotonin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spis og spy Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Lykkepiller har ingen bivirkninger på meg iallfall. Hilsen tidligere bulimiker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155230-tips-vedr-serotonin/#findComment-996818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.