aleks20 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg har et stort problem jeg håper å få litt svar på her: Jeg er en 20 år gammel gutt som lever i et sant mareritt, og har gjort det nå i vel 4 år. (Det startet på videregående). Morgenene hos meg er noe jeg håper få opplever. Jeg våkner om morgenen i kaldsvette, og ekstrem kvalme. Jeg har vondt rett over magesekken (sånn ca. midt på magen) og ligger om morgenen med hevet hode, hendene på magen og prøver å "puste ut" kvalmen. Etter en stund med slik pusting og "holde tilbake oppkastet" får jeg sånn plutserlig diarefølelsen og må løpe på badet. Når jeg har reist meg begynner jeg å brekke meg veldig og alt jeg får opp er noe gul magesyre, noe som også resulterer at jeg føler meg bedre. Jeg har vært hos lege flere ganger, og tatt mange blodprøver, tatt slange ned magen (litt irritert, men ikke noe som de reagerte på) og prøvd flere typer medikamenter. Første teorien var ustabil/mye magesyre, og jeg begynte da på "Nexium, 20mg" uten at dette hjalp meg noe. Vi prøvde videre på "Stemetil, 5mg" og "Afripran, 10mg" uten at dette hjelper heller. Jeg har nå gått på cipramil i 1 år, uten at dette hjelper meg noe heller (heller ikke på deprisjonen) Jeg er SÅ lei av å våkne morgen på morgen meg uutholdelig kvalme, diare, oppkast/brekking og deprisjoner. Jeg orker ikke mer - jeg vil legge meg under dyna og bare ligge der borte fra all kontakt. I det siste har kvalmen blitt så ekstrem sjefen på jobb må ringe meg og få meg opp av senga. Jeg orker ikke dette mer! Noe MÅ gjøres. Jeg kan ikke dra noen steder, bli med kamerater el. for jeg vet bare om morgenen vil jeg møte et levende mareritt. Jeg har prøvd å spise forkjellig mat, helst lett mat, og prøvd å mosjonere mer uten dette har hjulpet noe. Vær så snill å komme med råd, jeg holder ikke ut dette mer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155247-kvalme-diare-og-deprisjoner-om-morgenen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillvid Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hei, jeg ble nesten satt ut av spørsmålet ditt. Du lever jo i ett sant mareritt du. Synes skikkelig synd på deg, og hvorfor ikke leger har prøvd og utrede dette skikkelig er altså rart. Bruker du en fastlege? Synes du han/hun hjelper deg bra? Viss ikke vil jeg ( om du har mulighet ) til å gå til en lege som står uten for det offentlige helevesen. Disse behandler deg som en KUNDE ikke EN KLIENT. Det er mye bedre serivice der enn i det offentlige som vanlig. Du sier du har fått afipran 10 mg. Uten at dette har hjulpet deg noe. Det finnes andre kvalme/brekknings stillende medisiner. Men disse er oftes veldig dyre for staten, og skrives skjelden ut. Men føler du før at du vil prøve det. SÅ FORLANG å få det. Siden dette bare er om morgenen så må det jo være noe med magen eller noe i hjernen som ikke er som det skal. Stå på, og ikke gi deg! Viss du føler at du bli behandlet dårlig så sender du en klage til Helsetilsynet der du bor! God bedring!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155247-kvalme-diare-og-deprisjoner-om-morgenen/#findComment-997338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Tenker at du kanskje bør prøve en helt annen type anti-depressiva. Cipramil kan virke uheldig på magen, og når den heller ikke virker så må noe gjøres. Noen menn har mye bedre effekt av en medisin som heter enten Efexor eller Remeron. Kanskje er ikke fastlegen din så veldig oppdatert på dette. Vær åpen med fastlegen din, be evt om en second opinion hos en annen fastlege ( dette er vanlig) eller be fastlegen din konferere med psykiater eller annen aktuell spesialist. Forøvrig skal man alltid finne årsak til magesmerter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155247-kvalme-diare-og-deprisjoner-om-morgenen/#findComment-998474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.