Gå til innhold

Depresjonen tilbake, angsten øker.


Gjest Lotus-Or.

Anbefalte innlegg

Gjest Lotus-Or.

Når skal det bli slutt på depresjonen? Var veldig deprimert på våren/forsommeren. Ble litt bedre, men er nå kommet tilbake med full styrke. Synker bare lenger og lenger ned i det dype, svarte hullet. Får også tilbake mye av den angsten jeg har slitt for å bli kvitt. Den dukker på nytt opp i situasjoner som jeg trodde jeg hadde lært meg å mestre på et vis. Når skal det bli slutt?

Livet har, naturlig nok? ikke fulgt de vanlige rutinene nå i sommer. Kan det ha noe å si?

Depresjonen var jo heller ikke over da sommeren "tok overhånd" og rutinene forsvant.Hvor viktig er egentlig faste rutiner for å holde angsten og depresjonen på avstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet bare at sommeren kan være en vanskelig tid for psykisk syke, delvis fordi rutinene forsvinner, delvis fordi behandlere og famile drar vekk (vel, det siste går jo også egentlig på rutiner).

Det å komme inn i rutiner er jo essensielt for behandling av psykisk lidende. Husker da jeg var på DPS. Da skulle rommet vaskes Torsdag mellom 16.00 og 18.00.

Har sikkert noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det kan være viktig med litt rutiner. jeg merket det veldig godt når det blir sommer. de siste somrene har jeg bare falt og falt hele sommeren så og si, selv om jeg har hatt jobb å gå til. ble ganske forbauset da denne sommeren faktisk har gått bra. har hatt noen nedturer, men ikke så store. to store grunner til at jeg har klart meg så bra denne sommeren er : at jeg tror jeg har kommet til et positivt sted i behandlingsprossessen min. og at selv når behandleren min ikke er her nå, har jeg klart å gjøre ting som er viktige for meg, som vet at betyr mye for psyken min. jeg har lagd prosjekter for meg selv, og jeg har gjort noe med dem. sånn sett så har jeg kanskje hatt en rutine, utenom jobb osv. en rutine som oppfyller et behov innenfor meg selv og det som er en viktig del av min væren. derfor tror jeg det kan være viktig å ha noe å gjøre. om du vet noe som gjør at u føler det hel, så prøv å finne ut noe du kan gjøre noe av det uten at det blir for tungt for deg. for meg har det gjort noe veldig til forskjell, og det kan hende at det gjør det samme for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...