Gå til innhold

Nå er det nok


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

Trenger bare lamicital. Skal ikke ta litium og seroquel lenger. De gir vektøkning. Og jeg skal bli driiittynn. Så tynn jeg var før og enda tynnere. Ikke f om jeg er villig til å ta litium og seroquel lenger. Så får pleierne og legen bare bli så sur de vil. Når de tvangsinnlegger en x-bulimiker som i tillegg er blitt sykelig overvektig ved god hjelp av medisinene, på en avd som har en gruppe med dødstynne sf-pasienter... Da GÅR DET BARE GALT. Det burde faen meg de og skjønne. Tror de virkelig jeg godtar og spise piller som gjør meg feitere, når jeg i tillegg må se på drittynne perfekte jenter hver dag? Hahahaha. Nei faen heller. Jeg skal bli råtynn jeg og. Og den såkalte psykosen jeg er tvangsinnlagt for... Den kommer ikke av bipolare eller schizoaffektiv eller hva de nå styrer med diagnosemessig. Den kommer av at jeg ble satt på en høy dose Fluanxol som vi sluttet med, og DET fremprovoserte de symptomene.

Lamictalen kan jeg forsette med, den legger man ikke på seg av. Så vil jeg ha Fontex igjen. Er så jævla aggresiv og irritabel etter jeg slutta med den.

Hade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare meg bare

Drittynne, perfekte jenter, skriver du.

Å være perfekt ligger ikke i antall kilo, men å oppføre seg anstendig mot andre og være der for de som trenger ei skulder. Er disse jentene slik alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh. for et rot vennen. men prøv å ikke tenk så mye på de tynne pikene. prøver å ikke tenke på dem selv faktisk, men de er jo overalt. kan bli litt overveldende. håper du finner en vekt du vil trives med, som er god for helsa og som du ikke vil ha noe problem med å holde mens du går på medisin. om man virkelig kan be om alle disse godene. virker som man må ofre noe for å bli bedre, iallefall en stund, og det gjør saken sjelden noe bedre, synes jeg iallefall. jeg har aldri kommet meg ned på trivselsvekt igjen etter anti-depressivene. jeg er stuck med de åtte kiloene ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Drittynne, perfekte jenter, skriver du.

Å være perfekt ligger ikke i antall kilo, men å oppføre seg anstendig mot andre og være der for de som trenger ei skulder. Er disse jentene slik alle sammen?

Jepp, og i tillegg er de tynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

oh. for et rot vennen. men prøv å ikke tenk så mye på de tynne pikene. prøver å ikke tenke på dem selv faktisk, men de er jo overalt. kan bli litt overveldende. håper du finner en vekt du vil trives med, som er god for helsa og som du ikke vil ha noe problem med å holde mens du går på medisin. om man virkelig kan be om alle disse godene. virker som man må ofre noe for å bli bedre, iallefall en stund, og det gjør saken sjelden noe bedre, synes jeg iallefall. jeg har aldri kommet meg ned på trivselsvekt igjen etter anti-depressivene. jeg er stuck med de åtte kiloene ekstra.

Jeg synes du er nydelig, willow! Kjempehyggelig å høre fra deg:) Jeg må ned 15 kg bare for å være ned i normalvekt...(bmi) Jeg som alltid har ligget på femti-tallet....jævlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hightech

Hei Trrrish!

Skjønner deg j.... godt hvordan du har det når du "må se alle de tynne perfekte jentene" som er på samme avdeling som deg... Man føler seg på en måte mindreverdig...

Jeg gikk på en del medisiner sånn som deg, og følte meg også mindreverdig fordi jeg så en del tynne jenter over alt...

Har nå gått en del kg, og sluttet på medisinen (Risperdal), men likevel så hater jeg å se de såkalte tynne perfekte jentene som er overalt, og samtidig føle meg mislykket og ikke bra nok...

Det eneste rådet jeg har til deg, er å ta det opp med kontaktpersonen din på den avdelingen som du er innlagt på, og forklare henne hvordan det føles?

Kanskje dere kan finne en løsning sammen, eller at du får andre medisiner som gir mindre bivirkninger, og ikke akkurat denne bivirkningen som omhandler vektøkning? Eller at du kanskje kan bli overflyttet over på en annen avdeling?

Det spørs også hva du mener med at du har en del kg overvekt i forhold til din høyde?

Selv var jeg bare 1.60cm høy og veide 70kg, og trivdes ikke med alle kg jeg hadde gått opp av tablettene som var en av bivirkningene...

Jeg forklarte legen hvordan det føltes å være ung og legge på seg en del, og forklarte alle ubehagelighetene som det medførte seg..

Han sa at vi skulle trappe ned medisinene sammen, og det gjorde vi en stund... Plutselig så bråsluttet jeg på resten av dosen, og fikk enda fælere ettervirkninger av det...

Hvis du skal slutte med dosen, så prøv heller å trappe ned dosen enn å bråslutte ellers opplever du mange ubehagelige bivirkninger ved bråseponering...

Lykke til!

Klem fra Hightech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ja, det er sant

Drittynne, perfekte jenter, skriver du.

Å være perfekt ligger ikke i antall kilo, men å oppføre seg anstendig mot andre og være der for de som trenger ei skulder. Er disse jentene slik alle sammen?

Grunnen til at hun ser disse jentene som er drittynne som perfekte, er vel antageligvis fordi hun har et forstyrret bilde av sin egen kropp og oppfatning...

Oppfatter det selv at de tynne er perfekte pga jeg føler meg ikke bra nok og har store mindreverdighetskomplekser + dårlig selvtillit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Hei Trrrish!

Skjønner deg j.... godt hvordan du har det når du "må se alle de tynne perfekte jentene" som er på samme avdeling som deg... Man føler seg på en måte mindreverdig...

Jeg gikk på en del medisiner sånn som deg, og følte meg også mindreverdig fordi jeg så en del tynne jenter over alt...

Har nå gått en del kg, og sluttet på medisinen (Risperdal), men likevel så hater jeg å se de såkalte tynne perfekte jentene som er overalt, og samtidig føle meg mislykket og ikke bra nok...

Det eneste rådet jeg har til deg, er å ta det opp med kontaktpersonen din på den avdelingen som du er innlagt på, og forklare henne hvordan det føles?

Kanskje dere kan finne en løsning sammen, eller at du får andre medisiner som gir mindre bivirkninger, og ikke akkurat denne bivirkningen som omhandler vektøkning? Eller at du kanskje kan bli overflyttet over på en annen avdeling?

Det spørs også hva du mener med at du har en del kg overvekt i forhold til din høyde?

Selv var jeg bare 1.60cm høy og veide 70kg, og trivdes ikke med alle kg jeg hadde gått opp av tablettene som var en av bivirkningene...

Jeg forklarte legen hvordan det føltes å være ung og legge på seg en del, og forklarte alle ubehagelighetene som det medførte seg..

Han sa at vi skulle trappe ned medisinene sammen, og det gjorde vi en stund... Plutselig så bråsluttet jeg på resten av dosen, og fikk enda fælere ettervirkninger av det...

Hvis du skal slutte med dosen, så prøv heller å trappe ned dosen enn å bråslutte ellers opplever du mange ubehagelige bivirkninger ved bråseponering...

Lykke til!

Klem fra Hightech

Jeg er 158 cm og var oppe i 75 kg! Grufullt. Også er jeg ganske innbilsk av meg, så jeg trodde jeg så bra ut likevel, helt til jeg så bilder av meg selv... Har du klart å gå ned igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er nydelig, willow! Kjempehyggelig å høre fra deg:) Jeg må ned 15 kg bare for å være ned i normalvekt...(bmi) Jeg som alltid har ligget på femti-tallet....jævlig.....

takk, trrrish ;) kjenner til den med å alltid veie så mye mindre, hadde en bmi like under tyve i alle år. nå er den like under 23. foreldrene mine trodde jeg hadde anoreksi, men jeg vet ikke om jeg hadde det. tror ikke det. spiste tidvis ekstremt lite, men det var ikke for å bli tynn. mest fordi jeg ikke tenkte på å spise. deppa de luxe.men nå er jeg "normal" og det er ikke særlig gøy (folk spør jo om jeg er gravid etc). rådet om å snakke m kontaktpersonen din hørtes ganske lurt ut egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente en som hadde gått opp til 120 pga Zyprexa, og som hadde klart å slanke seg til 85 uten å slutte. Det er nok forferdlig tungt, men det er mulig.

Tror antipsykotika både senker forbrenningen, og øker apetitten, så det er skummelt. Vet ikke noe om Litium.

Selv har jeg gått opp til 100 pga Risperdal og Cola. Det er 20 kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

takk, trrrish ;) kjenner til den med å alltid veie så mye mindre, hadde en bmi like under tyve i alle år. nå er den like under 23. foreldrene mine trodde jeg hadde anoreksi, men jeg vet ikke om jeg hadde det. tror ikke det. spiste tidvis ekstremt lite, men det var ikke for å bli tynn. mest fordi jeg ikke tenkte på å spise. deppa de luxe.men nå er jeg "normal" og det er ikke særlig gøy (folk spør jo om jeg er gravid etc). rådet om å snakke m kontaktpersonen din hørtes ganske lurt ut egentlig.

23 er ingenting, min er på 30!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Kjente en som hadde gått opp til 120 pga Zyprexa, og som hadde klart å slanke seg til 85 uten å slutte. Det er nok forferdlig tungt, men det er mulig.

Tror antipsykotika både senker forbrenningen, og øker apetitten, så det er skummelt. Vet ikke noe om Litium.

Selv har jeg gått opp til 100 pga Risperdal og Cola. Det er 20 kilo for mye.

Jepp, Cola, sjokolade og anti psykotika....heftig for den som liker fett:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 er ingenting, min er på 30!

det er litt mer ja :/ men poenget var vel mer det å gå opp mye. på det verste har jeg litt over 24. er fortsatt normal (og godt er jo det), men jeg føler meg ikke normal. akkurat det ligger vel i hjernen min et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...