Gå til innhold

Hjelp meg!


chamelon_

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på snart 19år, og har hatt diagnosen "depresjon" siden jeg var 15. Har også fått behandling for sosial angst. Har gått til forskjellige psykologer i snart 4år nå, har også vært innlagt for selmordsforsøk og selvskading.

Har fått disse medesinene: cipramil, fontex, remeron, cipralex, mianserin og tolvon, i perioder vallergan p.g.a. søvnproblemer.

Ingen av medesinene har gitt noe særlig effekt. Følelsene "flatet" ut og folk jeg omgås med sier jeg nesten blir verre av medesinen.. Da legen begynte på "runde nr 2" og jeg fikk medesiner jeg hadde brukt før på nytt igjen,sluttet jeg gradvis å ta medesinen min.Har også prøvd forskjelige naturmedesiner.

Faren min har hatt sosial angst siden han var 16år, og lever idag veldig isolert.Kan slike problemer være arvelig? Det jeg også lurer på er om det finnes alternative behandlingsmetoder? Jeg føler at jeg har prøvd alt snart og jeg blir ikke frisk. Kommer jeg til å slite med dette resten av livet? Jeg vil ha det gamle glade livet mitt tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om alle behandlerne dine har praktisert noenlunde samme behandlingsform, kanskje du skulle bytte til en annen? Vet det finnes mange typer... men husker bare navnet på kognitiv terapi og psykoanalyse.

Hva som passer best for deg kan ingen vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest magnesium

Har du fått sjekket om du mangler magnesium,sånn for sikkerhets skyld? Prøv tilskudd med magnesium i ren form i en litt stor dose en periode og se om det hjelper.Sammenhengen mellom mangel på magnesium og depresjon er i følge min psykiater dokumentert.Verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...