Gå til innhold

Herpes -Hva gjør jeg nå???

Anbefalte innlegg

Fikk vite for et par mnd. siden at jeg har fått Herpes genitalia.. Etter å ha gjort litt reaserch på Herpes så er jeg rett og slett DEPPA big time.. For en fullstendig tragisk kjønnssykdom å ha, og at man må ha det resten av livet!! Første utbruddet var så ille at jeg ble sykemeldt i en uke og endte opp på legevakten med veldig høy feber. Siden da har jeg hatt to nye utbrudd, men bare med et par sår..

En teori er at Herpes utløses av stress så det sier litt om livet mitt når jeg har hatt 3 utbrudd på 2 mnd.... :(

Det jeg funderer mye på nå er hvordan skal jeg forholde meg til dette hvis jeg skulle få en kjæreste?? Når er det "riktig" å fortelle han at "forresten, jeg har herpes!"?? Må jeg gjøre det før vi noen sinne har sex? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Ser for meg egentlig et liv single for resten av livet..

Hadde satt kjempe stor pris på noen råd, kommentarer og litt oppmuntring av andre som også har Herpes og som vet hva jeg går igjennom..... :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155391-herpes-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i clubben! Da hun/jeg fikk dette så var det ikke noe hyggelig selv om det ganske greit ble konstantert at dette ikke kom i fra sex med en 3 person. Vi vet jo ikke om dette stammer i fra meg, men sansynligheten er stor. Vi var heller ikke oppmerksom på at type 1 kunne finne veien ned, det var en overraskelse og en trøst i all elendigheten. Jeg ble ikke syk for jeg hadde jo viruset og antistoffer i kroppen. Litt overraskende at jeg fikk utbrudd nede. Men hun fikk feber og ble skikkelig lendig i en ukes tid.

Hva du gjør - håper på det beste. Ønsker du mer kontakt så send en mail.

• 2 uker senere...

Til ikkenogøy.

Jeg vet AKKURAT hvordan du har det. Fikk diagnosen genital herpes for et par år siden.Spurte legen om han mente jeg burde informere eventuelle nye partnere (og potensielle kjærester) om at jeg hadde dette. Han dro litt på det og mente det burde være opp til meg selv.

I tiden etterpå følte jeg meg veldig "ensom" på den måten at jeg ikke hadde hørt om noen andre som hadde dette (det er vel ikke noe man forteller om til alle man kjenner:). Jeg så også for meg at jeg ville bli singel resten av livet, og var selvsagt temmelig deppa pga dette.

Uansett kom jeg frem til at det kunne være like greit å fortelle dette til de jeg evt. går til sengs med. Tror det er best at den du treffer vet dette på forhånd - om så skulle skje at de blir smittet. Dessuten er det kjipt å fortelle "hemmeligheten" til en man har blitt sammen med etter en måned eller to - ikke sant?

Jeg var sammen med ei jente som nok hadde litt problemer med at jeg er smittet - og etter 5 måneder skar det seg (dette var nok var en medvirkende årsak - ikke bare fra hennes side, men jeg hadde også problemer med det faktum at det kunne være en mulighet for at jeg kunne smitte henne. Dette er tross alt ikke noe man ønsker å påføre andre). Etter dette ble jeg sammen med ei som (da jeg fortalte om skiten) kunne fortelle meg at hun også hadde blitt smittet for noen år tilbake. Dermed ble ikke greia en "issue" for oss, og vi kunne slappe av uten å tenke særlig mer over det (men vi pratet jo om egne erfaringer vi hadde hatt med sykdommen da:)

Min erfaring er at de aller fleste jeg forteller dette til tar det på en bra måte. Det er EGENTLIG ingen big deal, selv om man helst skulle vært det foruten.

Jeg har ellers akkurat skaffet meg en tube Zovirax krem (etter hele 2 år!) som jeg prøvde sist gang jeg hadde et utbrudd - med veldig gode resultater. Mot at utbruddene normalt varer 10-12 dager, forsvant blemmene etter et par dager, og det hele var over på ca 5 - selv om jeg faktisk kom igang med "behandlingen" litt for sent.

Tror alle som får dette burde komme inn i en "støttegruppe" eller forum der de kan få informasjon fra andre som har gått med dette en stund. Informasjon/erfaringer var noe av det jeg savnet til å begynne med. Hadde jeg fått dette hadde jeg spart meg mye bekymringer og dager med depping :)

Håper dette var informativt for deg, og at jeg har greid å overbevise deg om at man utmerket godt kan leve med herpes - selv om det er litt ergelig å ha blitt smittet :)

Om det er mer du lurer på er det jo bare å sende en mail.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...