Gå til innhold

Gidder noen greie personer lese dette og svare nå!?


Gjest ønsker oppmuntring/ råd

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker oppmuntring/ råd

Hør her så bra: Har pt. ikke øk. problemer. Har bolig. Bor alene for første gang på 22 år. Har ikke jobb. Er fysisk syk. Blir påvirket av livssituasjonen idag, og barndomstraumer av svært alvorlig grad. Er voksen dame. Har masse ressurser. Har kjæreste.

Har masse smerter, føler meg kvalm. Pleier å trene, men er for dårlig.

Jeg tillater ikke meg selv denne situasjonen: Jeg skulle bodd trangt og dårlig, jeg skulle enten jobbet fulltid eller vært død. Jeg er en unødvendig person. Jeg trenger masse mennesker nå.

Jeg har bare kjæresten av og til, han er svært opptatt (men trofast og snill, garantert!) Han har vært god støtte. Men nå må jeg funke. Og jeg kommer ikke opp av stolen. blir bare kvalm og hodepinen sprenger på. Leger passer ikke så godt for meg. Ikke psykologer heller, eller prester. Jeg er vant til å klare meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Jeg overlater til mer kompetente personer og gi råd.

Men jeg lurer på en ting. Hvorfor i alle dager skulle du ha bodd trangt og dårlig?

Slike tanker må du kvitte deg med med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ønsker oppmuntring/ råd

Kjære deg!

Jeg overlater til mer kompetente personer og gi råd.

Men jeg lurer på en ting. Hvorfor i alle dager skulle du ha bodd trangt og dårlig?

Slike tanker må du kvitte deg med med en gang.

..fordi jeg ikke 'fortjener bedre'.... en slags 'anoreksi' som ikke dreier seg om mat, men andre goder i livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) jeg er ikke så grei, men.. altså

Hvis det er lenge siden du bodde alene er det litt tilpassnig over tid som må til. Jeg har flyttet mye, og det tar litt tid å venne seg til nye steder og for deg det å bo alene. Hva med å skaffe et kjæledyr, en katt, fisker e.l., skru på radioen, omgi deg med ting du setter pris på, lag et hyggelig bosted. Og så klart kan du bo bra! Det er ingeting som tilsier at du skulle bo trangt og dårlig. Du fortjener å ha det godt. Vær litt snill med deg selv. Du trenger ikke å enten jobbe fulltid eller å dø. Det finns en mellomting vet du.

Paracet eller ibux kan hjelpe mot smertene, og rolige bevegelser, varme, peppermynteolje. Drikk en kopp te, hør på musikk du liker.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det du skriver vitner om stor ambivalens i forhold til egne behov. Du skriver at du ikke fortjener de goder du har, men du etterlyser også mere omsorg og flere mennesker som bryr seg om deg.

Det er vanskelig å mene noe om hva du kan gjøre for å bedre din situasjon, men en viktig start er kanskje å erkjenne egne behov istedetfor å benekte dem.

Hvis du sier mer om hva slags tiltak du har forsøkt, så vil du kanskje også kunne få flere nyttige innspill i forhold til hva du kanskje kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ønsker oppmuntring/ råd

Jeg synes det du skriver vitner om stor ambivalens i forhold til egne behov. Du skriver at du ikke fortjener de goder du har, men du etterlyser også mere omsorg og flere mennesker som bryr seg om deg.

Det er vanskelig å mene noe om hva du kan gjøre for å bedre din situasjon, men en viktig start er kanskje å erkjenne egne behov istedetfor å benekte dem.

Hvis du sier mer om hva slags tiltak du har forsøkt, så vil du kanskje også kunne få flere nyttige innspill i forhold til hva du kanskje kan gjøre.

jeg er litt deppa og lit stressa. Ønsker bare litt kloke vennlige ord. Det hjelper meg til å ha det bedre, til jeg kan fortsette med den hverdagen jeg har planer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marno29

..fordi jeg ikke 'fortjener bedre'.... en slags 'anoreksi' som ikke dreier seg om mat, men andre goder i livet

Hallo...

nå må du sannelig våkne opp..

å innse at d er flere mennesker her i verden enn bare deg...

Mange har problemer..men hva er egentlig vitsen i å tenke på at en har problemer hele tiden da?

jeg har da også mine problemer,men sitter da ikke på rompa å sutrer om hvor tragisk d er fordi..

Du må ut å røre deg,spill musikk ja,d hjelper uansett på humøret,har du vont i hue,ta en pille da vell å ikke tenk no mer på d.

Unnskyld meg,men for meg når jeg leste innlegget ditt ble jeg irritert..

Ja,d ble jeg,fordi egentlig høres d ut som at d er veeldig synd på deg..ingen har d så fælt som du,..

men d er da andre problemer her i verden ja.SLUTT å tenk på problemene dine..skaff deg en psykolog som skjønner deg..

få legen til å se på deg om d er noe som feiler deg.

Oppsøk kjente,å smil..

Ikke sitt inne å sløve..d er d værste en kan gjøre hvis en sliter.D VET JEG ALT OM!!!

Har da vært ute i hardt føre selv..

Ut å gå,i naturen,kjenn den nydelige lufta..høsten er en kjempetid da d er kjempegodt å ut å gå i skog å mark.

Anbefales.

Lykke til med dine valg.

MVH "lille meg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåjenta

Jeg synes du høres ut som en flott dame med ressurser. Jeg tror du kommer til å få det bedre. Og jeg er glad for at du bor så bra som du gjør nå. Det fortjener du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..fordi jeg ikke 'fortjener bedre'.... en slags 'anoreksi' som ikke dreier seg om mat, men andre goder i livet

Hei !

Jenta mi har av de samme tankene som deg. Hvorfor skal jeg eksistere ? Jeg spør tilbake, hvorfor eksisterer vi alle her i verden ? Har du stoppet opp på det eksistensielle spørsmålet ? Hvorfor skal det være lettere å svartmale sin egen situasjon enn å se positivt på den ?

Jeg er selv en psykisk sterk person, og har opplevd mye som kunne knekt meg som person. Jeg overlevde derimot, og føler at jeg har blitt sterkere av det hele.

Jeg har nylig vært på motivasjonskurs for bedrifter, og ser da at det faktisk fungerer som de sier. Tenk positivt om morgenen, og dagen blir så mye bedre. Tenker du "dette blir en møkkadag", ja da blir det en møkkadag også. Vil du ha en møkkadag ? Når ting er triste, så kan det godt hende du sier nei, men jeg vet alle innerst inne vil ha det godt.

Til slutt, hvordan har du det sammenlignet med menneskene i sudan f.eks ? Er egentlig din tilværelse så ille som den føles ? Se filmen "livets lyse side", den har mange aspekter som vi alle burde leve etter.

"You make me wanna be a better man"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo...

nå må du sannelig våkne opp..

å innse at d er flere mennesker her i verden enn bare deg...

Mange har problemer..men hva er egentlig vitsen i å tenke på at en har problemer hele tiden da?

jeg har da også mine problemer,men sitter da ikke på rompa å sutrer om hvor tragisk d er fordi..

Du må ut å røre deg,spill musikk ja,d hjelper uansett på humøret,har du vont i hue,ta en pille da vell å ikke tenk no mer på d.

Unnskyld meg,men for meg når jeg leste innlegget ditt ble jeg irritert..

Ja,d ble jeg,fordi egentlig høres d ut som at d er veeldig synd på deg..ingen har d så fælt som du,..

men d er da andre problemer her i verden ja.SLUTT å tenk på problemene dine..skaff deg en psykolog som skjønner deg..

få legen til å se på deg om d er noe som feiler deg.

Oppsøk kjente,å smil..

Ikke sitt inne å sløve..d er d værste en kan gjøre hvis en sliter.D VET JEG ALT OM!!!

Har da vært ute i hardt føre selv..

Ut å gå,i naturen,kjenn den nydelige lufta..høsten er en kjempetid da d er kjempegodt å ut å gå i skog å mark.

Anbefales.

Lykke til med dine valg.

MVH "lille meg"

Jøss, det var ikke mye til oppmuntring du. Sorry, måtte bare si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...