Gå til innhold

dissosiasjon/eller bare depr.sympt. ?


Sukk

Anbefalte innlegg

Kjære NHD.

Jeg holder på å bli sprø.

Hvor lenge skal man finne seg i å ha redusert kognitiv funksjon etter langvarig depresjon, jeg vurderer sterkt å gå til dr. Men jeg har legeskrekk. Jeg husker ikke navn, ting som skjedde i går, brokker av det faller bare ut, har ingen vegetative symptomer. Ser frisk ut. Husker ikke navn på kollegaer jeg jobber med daglig. Hva som skjedde i forrige uke faller ut. Fungerer fysisk. Går tur med bikkja daglig. Ingen medisiner. Padda snakket om nevroligisk utredning. Lurer på om det i det hele tatt er vits i å forsøke å skaffe hjelp og veiledning, har helsevesenet i det hele tatt noe å tilby?

Har lite å tenke på utenom jobben, tenker rasjonellt, men det er noe som ikke er som det skal. Folk reagerer jo. Jeg har et sterkt ønske om å bli helt normal, men jeg blir forferdelig frustrert når ikke engang hodet mitt fungerer. Tipper at du ser på meg som klagende NHD, siden jeg aldri blir "fornøyd"

Forøvrig elsker jeg livet men de her greiene ødelegger kapasiteten min.

Takknemlig for råd av alle slag. Gått med samme greiene i 6 år nå. Kommer det til å vare livet ut, er det vel bare å søke plass på avdeling for aldersdemens.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Jeg husker ikke engang hvor mange høns jeg har, fordi dagligdagse ting faller ut.

Hvor kan jeg finne ut mer om dissosiasjon, hvis jeg skal forsøke å behandle meg selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ut i fra hva du har fortalt meg, synes jeg problemstillingen blir hvor stor reduksjon i hukommelseskapasitet kan tilskrives en tidligere depresjon. Du har fortalt at du i utgangspunktet hadde en ekstremt god hukommelse - og du har en far med en tilsvarende klisterhjerne så det ligger kanskje til din familie. Etter at du gjennomgikk din alvorlige depresjon, har du kontinuerlig beskrevet hukommelsesvansker. Så lenge du var student tenkte jeg at "alle studenter synes de husker for dårlig" - men nå som du har vært i full jobb i to år og fortsatt beskriver mye vansker med hukommelsen, har jeg litt vanskelig med å tro at dette kun har sammenheng med depresjon.

Håper nhd har tid til å svare deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka78

Hei!

Er ikke helt sikkker, men vet at jeg også har hatt problemer med dette etter langvarig, lite behandlet depresjoner. En ting til, har du sjekket ut epilepsi? En jeg kjenner har abscenser som gjør at hun "faller" ut ofte. Dette gjør at hun ikke husker så godt og under stress faller ut. Dette gjør henne mer stresset og hun fikk mer angst og anfall. Etter oppstart av lamictal går det veldig bra med henne. Det beste er at lamictal hever stemningsleiet ditt. Har du ikke epilepsi så funker det på depresjon og!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...