Gå til innhold

Levende løgndetektor!


Gjest emnh

Anbefalte innlegg

Spørsmål 1:

Jeg leste innlegget om løgndetektor. Der svaret inneholdt at enkelte "lærer" seg å lure løgndetektoren. Jeg har lært at man kan se om folk lyver ved å se f.eks på øyner, kroppsbevegelser, om man svetter etc. Hvordan kan man lære både å se om folk snakker sant eller ikke, også hvordan man kan lære seg å lyve? Noen bøker om dette emnet hadde hjulpet! Og hva heter denne typen psykologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Å hvorfor skal du vite det da? Fordi du skal lure noen? Glem det. Hvis du ikke er psykopat eller lignende, så greier du ikke å komme deg unna denne knipa hvis det skal løgndetektortest inn i bildet. Hva er så ille med å ta støyten for det man har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvorfor skal du vite det da? Fordi du skal lure noen? Glem det. Hvis du ikke er psykopat eller lignende, så greier du ikke å komme deg unna denne knipa hvis det skal løgndetektortest inn i bildet. Hva er så ille med å ta støyten for det man har gjort?

Hva med å kanskje være interissert? Folk er interissert i atomfysikk og, men det betyr ikke at de skal lage bomber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Hva med å kanskje være interissert? Folk er interissert i atomfysikk og, men det betyr ikke at de skal lage bomber.

Men hadde jeg ikke rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde jeg ikke rett?

Jeg vil lære meg å se om folk lyver, selv de som er flinke til det. Å som en vis mann sa, "For å kunne den lyse siden, må du kjenne den mørke."

Så, nei, jeg har ikke tenkt å bli en galning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jeg vil lære meg å se om folk lyver, selv de som er flinke til det. Å som en vis mann sa, "For å kunne den lyse siden, må du kjenne den mørke."

Så, nei, jeg har ikke tenkt å bli en galning.

Folk som klarer å "se" at noen lyver, har antagelig lært seg å se etter bittesmå og ufrivillige (og nesten helt usynlige) bevegelser i ansiktsmuskulaturen, spesielt mellom øyebrynene. Det er ikke mange som kan dette, og det virker vanskelig å lære seg det.

Det med at personer som lyver svetter, vrir seg i stolen, tvinner tomler etc..er ikke til å stole på. Folk som forteller sannheten kan også gjøre det.

Lure løgndetektor gjøres ved å etterlikne fysiologiske utslag, feks ved å stramme analåpningen (...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Jeg vil lære meg å se om folk lyver, selv de som er flinke til det. Å som en vis mann sa, "For å kunne den lyse siden, må du kjenne den mørke."

Så, nei, jeg har ikke tenkt å bli en galning.

tviler egentlig på om de som lyger så de tror det selv egentlig går an å se det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...