Gå til innhold

Ønsker å bli gravid - hva med økonomien?


Gjest moing

Anbefalte innlegg

Vi er et samboerpar på 25 / 40 år som ønsker oss et felles barn. Han har tre barn fra før, jeg har ingen. Jeg har tenkt å gå lærerskolen (4 år), jobber nå 70 % som assistent ved en barneskole, og har ca 7.000 utbetalt i mnd. Han synes det er lenge å vente med å få barn til jeg er ferdig på skolen, fordi barnet da vil få en "gammel" far. Dessuten bør jeg vel i såfall jobbe et år etter skolen, slik at jeg har muligheten til å få mer utbetalt når jeg har permisjon. For hva vil jeg få utbetalt i mnd. dersom vi får barn med en gang jeg er ferdig med skolen, uten at jeg har jobbet i mellomtiden?

Dersom vi får barn slik situasjonen er nå, har jeg altså en svært lav mnd.lønn som grunnlag for hva jeg vil få utbetalt når jeg har permisjon.

Hva ville andre ha gjort? Og hva vil vi få av andre stønader osv. som samboere og nybakte foreldre? (Han er butikksjef, og har ca 25.000 utbetalt i måneden, men mye går jo bort til lån og farsbidrag til de tre barna.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dersom du ikke har jobb får du engangsstønad på kr 32 138.

Velger dere å få barn mens du er student er det ikke noe i veien for at du kan få engangsstønaden og fortsette med studiene etter at barnet er født, mens far er hjemme med fødselspenger.

Når han har 4 barn kan han får redusert bidraget til de 3 eldste barna.

(28% delt på 4 barn = 7% pr barn x 3= 21%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...