Gå til innhold

Ingen morgenstivhet ved fibromyalgi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, morgenstivhet hører med fibromyalgi. Har hatt denne diagnosen i over 10 år så det har jeg merket.Som "har det jeg også" skriver så er det verst om vinteren. Vi får bare lære oss å leve med denne lidelsen, nyte de gode periodene og gjøre det beste ut av de dårlige. Tenke kosthold og trening, det er viktig. Ellers anbefaler jeg på det varmeste et opptrenings/mestrings opphold, det gjorde veldig godt, veldig lærerikt.

Gjest tilleggsdiagnose?

Nei det stemmer ikke.Jeg er stiv om morgenen spesielt på vinteren.

Se her også:

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visSeksjon?vp_SEKS_ID=121441

Tusen takk for linken. Jeg er under utredning nå, og legen min utelukket dermed fibromyalgi fordi jeg har uttalt morgenstivhet. Min mor har hatt dette i flere år, og er absolutt morgenstiv.

Gjest tilleggsdiagnose?

Joda, morgenstivhet hører med fibromyalgi. Har hatt denne diagnosen i over 10 år så det har jeg merket.Som "har det jeg også" skriver så er det verst om vinteren. Vi får bare lære oss å leve med denne lidelsen, nyte de gode periodene og gjøre det beste ut av de dårlige. Tenke kosthold og trening, det er viktig. Ellers anbefaler jeg på det varmeste et opptrenings/mestrings opphold, det gjorde veldig godt, veldig lærerikt.

Takk for svaret.

Hei, kan jeg spørre hva slags opptrenings/mestringopphold du mener. Har ikke fått endelig diagnose men legen min mener at der FM jeg har.

Annonse

Hei, kan jeg spørre hva slags opptrenings/mestringopphold du mener. Har ikke fått endelig diagnose men legen min mener at der FM jeg har.

Snakk med legen din om trenings/mestringsopphold om du får diagnosen fibromyalgi. Jo før, jo bedre er det med et slikt opphold. Jeg var på Lillehammer revmatismesykehus og kan ikke få fullrost oppholdet. Det var opphold fra søndag - fredag. Veldig hyggelige sykepleiere, leger og andre tilsatte. Bra opplegg. Skulle det vise seg dette blir aktuelt så kontakt sykehuset der for informasjon og få tilsendt søknadsskjema, det må søkes via lege. Det er ventetid der. Skulle ønske jeg hadde vært der for mange år siden og ikke over 10 år etterat jeg fikk diagnosen, derfor råder jeg deg til et slikt opphold. Bare det å treffe likesinnede gjorde godt, utveksle erfaringer og gi/få tips. Lykke til!!

Snakk med legen din om trenings/mestringsopphold om du får diagnosen fibromyalgi. Jo før, jo bedre er det med et slikt opphold. Jeg var på Lillehammer revmatismesykehus og kan ikke få fullrost oppholdet. Det var opphold fra søndag - fredag. Veldig hyggelige sykepleiere, leger og andre tilsatte. Bra opplegg. Skulle det vise seg dette blir aktuelt så kontakt sykehuset der for informasjon og få tilsendt søknadsskjema, det må søkes via lege. Det er ventetid der. Skulle ønske jeg hadde vært der for mange år siden og ikke over 10 år etterat jeg fikk diagnosen, derfor råder jeg deg til et slikt opphold. Bare det å treffe likesinnede gjorde godt, utveksle erfaringer og gi/få tips. Lykke til!!

Tusen takk for opplysningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...