Gå til innhold

NHD, vær så snill og svar, Lamictal til barn med ADHD


Gjest anouschka78

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka78

Har lest tidligere her om et svar du ha gitt om at hvis ditt barn hadde ADHD hadde du prøvd lamictal som 1.valg.

Vi har nå time på BUP på fredag hvor vi kommer til å drøfte lamictal til min sønn på 7år, der jeg synes at virkningen av Ritalin (brukt i to år) ikke lenger virker godt på humørsvingningene og uroen. Han er svært agressiv i perioder.

Mitt spørsmål: Hvordan forbedrer Lamictal konsentrasjon, hyperaktivitet? Eller er det at den utjevner humørsvingningene og at dette i seg selv hjelper på konsentrasjonen? Veldig fint om du kan svare. Evt. om jeg kunne tatt med svaret til BUP. Svært få leger kjenner til Lamictal ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette svaret ga jeg før Concerta kom. Nå ville jeg valgt det som førstevalg.

Jeg har liten kjennskap til virkemekanismene for Lamictal på ADHD. Jeg har kun lest en del studier på effekt, og jeg kjenner Lamictal som et middel med svært beskjedne bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanskelig valg

Synes det høres fornuftig ut med concerta som førstevalg.Mange skoler sliter med å følge opp medisinering,og derfor er det en fordel med depottabletter.(Selv om det i seg selv er en skandale)Virker ikke dette godt er det en medisin som heter straterra(virker på signalstoffet dopamin)Er ennå ikke godkjent i norge men blir brukt av mange,etter at man har gått igjennom den vanlige veien med medisiner.Psykiateren min beretter om voksne mennesker som sier de har fått et nytt liv et par uker etter at de har prøvd denne medisinen.Så fatt håp! Det forskes og arbeides på området.Lykke til,dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...