Gå til innhold

Bulimi og skader / NHD og andre


Adriana

Anbefalte innlegg

Jeg har bulimi og i den siste måneden har jeg slitt med mange bivirkninger som plager meg: hjerterytmeforstyrrelser, svimmelhet, nestenbesvimelser, menstruasjonsforstyrrelser, armer som visner bort i perioder, ufrivillig oppkast på natta i perioder og redusert hvilepuls (fra 60 til 48).

Jeg er særlig bekymret for den lave hvilepulsen min, den har sunket i løpet av bare noen uker. Betyr dette at jeg kommer til å få hjertestopp snart? Jeg tenker så mye på det og tør nesten ikke å puste dypt fordi jeg er redd for å belaste hjertet.

Jeg holder nå på å redusere bruk av oppkast og avføringsmidler (til 3 ganger per uke), men inntil jeg klarer å slutte helt: hva skal jeg gjøre for å unngå hjertestopp og andre alvorlige konsekvenser? Hjelper det å trene? Drikke mye vann? Kosttilskudd? Hva annet?

Jeg trenger sårt noen råd for jeg er bekymret nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest et tips til deg

Det er viktig å slutte med oppkast, avføringspiller ect. for det er det som er det verste for hjertet og elektrolyttbalansen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette skyldes nok elektrolyttforstyrrelser.

Innta nok væske, slutt med oppkast og avføringspiller. Ta en multivitaminpille og litt vanlig mat hver dag.

Trening hjelper ikke (snarere tvert imot).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Men det er nok ikke så enkelt som å si at jeg bare skal slutte med oppkast og avføringspiller. Da hadde jeg jo gjort det allerede... Men jeg prøver nå sakte, men sikkert å trappe det ned. Tror jeg skal klare 3 ganger denne uken. Skal drikke masse vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...