Gå til innhold

Har jeg tvangstanker og tvangshandlinger?

Anbefalte innlegg

Jeg er redd for at leiligheten min skal begynne å brenne. Jeg føler når jeg hører en brannbil sirene og jeg er vekke fra leiligheten, så føler jeg det er hos meg det brenner.

Jeg sjekker komfyren minst 4-5 ganger før jeg klarer å gå ut av huset, har angst for at det skal begynne å brenne før og etter kaffikoking, sjekker askebegrene flere ganger før jeg kan gå i et annet rom, er ikke sikker på at jeg ser riktig, for tenker at flammene kan komme etter en stund. Når jeg har gått ut døren hender det jeg må gå inn i leiligheten igjen og sjekke alt på nytt. Er også ivrig og sjekker på badegolvet der det er varmekabler, at det ikke ligger noe som kan brenne.

Dette var bare noen opplysninger, føler disse handlingene må jeg gjøre, slapper ellers ikke av, og jeg kan nesten ikke gå på besøk til andre, for er redd det skal begynne å brenne hos meg. Det er svært ekkelt og plagsomt å ha det slik.

Hva er dette for noe, og kan noe gjøres med dette?finnes det medisiner mot dette?

er takknemlig for råd og veiledning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155613-har-jeg-tvangstanker-og-tvangshandlinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan nok se ut som tvangstanker og tvangshandlinger uten at jeg kan sette diagnose(er ikke fagperson).

Kanskje disse linken kan gi deg litt hjelp på veien:

http://www.thefarm.nu/41.htm

hei på deg....jeg har det akkurat likt som du beskriver...det er litt skremmende noen ganger...man vil jo ikke ha det sånn egentlig...jeg må sjekke om komfyren er slått av en del ganger, og gå rundt i leiligheten for å se om det er noen inne her som er tyver eller mordere eller noe sånn...det er så ekkelt, Aner ikke hvorfor det er sånn...

Hei!

Dette høres veldig ut som tvangstanker!! Jeg har også dette...

Det finnes både hjelp og medisiner. F.eks Seroxat.

Søk hjelp hos fastlegen din:)

Og ta en titt på www.ananke.no

En utrolig bra side!! Og gå på gjesteboken der. Der snakker du med mange andre som har tavngtanker.

Siden Anbefales!

Lykke til!

Klem:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...