Gå til innhold

cipralex og blackout.


Gjest ebba81

Anbefalte innlegg

uff, jeg hadde en ekkel opplevelse. jeg har gått på cipralex i snart 6 mnd. har ikke hatt noe problem med å drikke alkohol i denne tiden. og har drukket litt alkohol hver helg. mange ganger blitt full, men ikke mistet hukommelsen. men forrige helg fikk jeg helt blackout. det har ikke skjedd meg før, og var utrolig ekkelt. jeg våknet opp hos en fyr jeg ikke kjente og trodde det hadde skjedd noe seksuelt. dro til legevakt og tok prøver og snakket med politiet. nå har jeg fått avklart at det ikke skjedde noe seksuelt og at han gutten som dro meg med hjem ikke skjønte at jeg var helt ruset. Jeg vet ikke om jeg har fått noe i drinken min. men jeg lurer på om noen andre på cipralex har opplevd noe lignende? om det kan være medisinene som har gjort at jeg ble slik? eller om jeg har fått i meg noe annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litemoro

Ikke med cipralex (som jeg blir fortere beruset av sammen med alkohol) men med Rivotril og alkohol.

Ingen hyggelig opplevelse, selv om det ikke skjedde noe spes. Men bare det å våkne opp dagen etter og ikke huske hva en har foretatt seg kvelden før var grunn nok til å ikke prøve en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endret overskriften i tråd med hvordan jeg ser på årsakssammenhengen. Dette burde være kjent for deg.

Det er i hvert fall lett å forebygge nåe episoder.

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1012930

"Dette burde være kjent for deg"....

Jeg går på Cipramil, og der står det ikke på pakken. Ingen,hverken de tre legene jeg har hatt, eller psykiateren min har opplyst om dette med alkohol. Jeg har funnet det ut selv. Selvfølgelig ganske logisk for et voksent menneske, men jeg synes det burde opplyses om likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette burde være kjent for deg"....

Jeg går på Cipramil, og der står det ikke på pakken. Ingen,hverken de tre legene jeg har hatt, eller psykiateren min har opplyst om dette med alkohol. Jeg har funnet det ut selv. Selvfølgelig ganske logisk for et voksent menneske, men jeg synes det burde opplyses om likevel.

ja, det står ikke i pakningsvedlegget på cipralex. men der er det jo fullt av mangler. det står heller ikke om eventuell vektnedgang/vektøkning.

Jeg er enig at dette burde man vite selv. men jeg har jo prøvd meg frem slik du;NHD, skriver. og det har gått bra i flere måneder. derfor syns jeg det er rart at jeg plutselig får en slik opplevelse...hvis det ikke er noe annet stoff inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har brukt cipralex i 15 måneder og har drukket alkohol mange ganger. Har aldri opplevd blackout. Mest sannsynlig har noen puttet noe i drinken din. Skumle greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

eg skreiv eit spørsmål til NHD angåande alkohol og cipralex før eg såg denne tråden. I det siste har eg fått blackout nesten annakvar gong eg har drukke. Eg er student og vil sjølvsagt kunne ta meg ein fest no og då. Fram til no har det gått greit, men det er mildt sagt forferdelig å våkne opp og ikkje hugse fleire timar frå dagen før! Eg trur det må ha en sammenheng med cipralexen, men veit ikkje om det går an å få eit klart svar på dette. Har du Ebba81 hatt problem med blackouts etter det første innlegget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...