Gå til innhold

tolvon for søvn


Gjest novlot

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tolvon for søvn. Nå ser jeg at det kan forekomme en alvorlig bivirkning, noe med færre blodlegemer. Risikerer jeg dette også om jeg bare tar tolvon av og til i perioder, da jeg tar det kun for søvnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

orginal svane

hei du, har gått på tolvon i mange år og aldri hatt noen bivirkner unntatt at tennene kan bli litt dårligere pga munntørrhet. Kan jo ikke svare for hvordan de fungerer på deg da alle mennesker er forskjellige men kun utifra mitt ståpunkt. Håper du får svar fra noen som vet bedre.Lykke til fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille, store, redde meg

Lykke til med de urolige beina du kommer helt sikkert til å få av tolvon.

Både faren min og andre jeg kjenner har det.

Ingen av dem fikk sove på tolvon.

Dette er ingen sovetabelett.

Hvordan skal du få sove når du får urolige bein.

At leger skriver dette ut som et sovepreparat er et mysterium.

For du blir som regel bare urolig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Lykke til med de urolige beina du kommer helt sikkert til å få av tolvon.

Både faren min og andre jeg kjenner har det.

Ingen av dem fikk sove på tolvon.

Dette er ingen sovetabelett.

Hvordan skal du få sove når du får urolige bein.

At leger skriver dette ut som et sovepreparat er et mysterium.

For du blir som regel bare urolig av det.

Jeg fikk ikke slike bivirkninger (kanskje jeg var heldig), men sov veldig godt på de. Det var en voldsom hangover dagen etterpå da. Dette pluss at de gjorde meg manisk ( med tillegg av cipramil) gjorde at jeg måtte kutte de ut. Enten ble jeg for trøtt til å fungere, eller for gira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest taleproblemer

Lykke til med de urolige beina du kommer helt sikkert til å få av tolvon.

Både faren min og andre jeg kjenner har det.

Ingen av dem fikk sove på tolvon.

Dette er ingen sovetabelett.

Hvordan skal du få sove når du får urolige bein.

At leger skriver dette ut som et sovepreparat er et mysterium.

For du blir som regel bare urolig av det.

De skriver det ut fordi en ikke blir like mye avhengig av tolvon som av sovetabletter, og da kommer ikke pasienten igjen og igjen og klager på at han ikek får sove siden en blir så fort avhengig av sovetablettene, tolvon er mer jevn, veldig trøtt de to første dagene og deretter ganske jevn. Ellers må jeg si at det er en del plagsomme bivirkninger med tolvon som urolige ben og armer, prikking og nesten lammelser. Psykisk merker jeg at jeg blir mer agressiv og mindre tolmodig, alt må skje raskt og være mer perfekt enn før. Jeg merker også at tolvon går ut over taleevnen min, jeg får problemer med å snakke og synes det er slitsomt å snakke og så blir jeg agressiv over at det stokker seg opp hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skriver det ut fordi en ikke blir like mye avhengig av tolvon som av sovetabletter, og da kommer ikke pasienten igjen og igjen og klager på at han ikek får sove siden en blir så fort avhengig av sovetablettene, tolvon er mer jevn, veldig trøtt de to første dagene og deretter ganske jevn. Ellers må jeg si at det er en del plagsomme bivirkninger med tolvon som urolige ben og armer, prikking og nesten lammelser. Psykisk merker jeg at jeg blir mer agressiv og mindre tolmodig, alt må skje raskt og være mer perfekt enn før. Jeg merker også at tolvon går ut over taleevnen min, jeg får problemer med å snakke og synes det er slitsomt å snakke og så blir jeg agressiv over at det stokker seg opp hos meg.

Og disse problemene opplever du selv om du bare tar tolvon for å få sove? Hvor mye tar du? Bruker du det hver natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanskelig valg

Fikk ingen spesielle bivirkninger når jeg tok en liten dose i ny og ne for å få sove.Du får bare prøve det ut.Som et antidepressiva var det et mareritt,men det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg så ville jeg ha prøvd tolvon og ikke vektlagt de eventuelle negative virkninger du kan lese at andre har hatt. Det finnes vel ingen medikamenter uten potensielle bivirkninger, men heldigvis er det slik at de fleste går tilbake dersom man slutter med medikamentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg så ville jeg ha prøvd tolvon og ikke vektlagt de eventuelle negative virkninger du kan lese at andre har hatt. Det finnes vel ingen medikamenter uten potensielle bivirkninger, men heldigvis er det slik at de fleste går tilbake dersom man slutter med medikamentet.

Men bivirkningen jeg er bekymret for står jo beskrevet i pakkevedlegget. Det jeg lurer på er hva sjansen for å få denne er og om den forsvinner hvis man slutter med tolvon, altså dette med blodlegemer og immunsvikt. Det er jo en alvorlig bivikrning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
lille, store, redde meg

De skriver det ut fordi en ikke blir like mye avhengig av tolvon som av sovetabletter, og da kommer ikke pasienten igjen og igjen og klager på at han ikek får sove siden en blir så fort avhengig av sovetablettene, tolvon er mer jevn, veldig trøtt de to første dagene og deretter ganske jevn. Ellers må jeg si at det er en del plagsomme bivirkninger med tolvon som urolige ben og armer, prikking og nesten lammelser. Psykisk merker jeg at jeg blir mer agressiv og mindre tolmodig, alt må skje raskt og være mer perfekt enn før. Jeg merker også at tolvon går ut over taleevnen min, jeg får problemer med å snakke og synes det er slitsomt å snakke og så blir jeg agressiv over at det stokker seg opp hos meg.

TOLVON ER IKKE EN SOVEMEDISIN!

LES SELV I FELLESKATALOGEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...