Gå til innhold

Skulderoperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest skuldervondt

Jeg ble i februar operert i høyre skulder for "inneklemmingssykdom", altså at det var for trange forhold i skuldrene, og i mai opererte jeg venstre skulder for det samme. Hele tiden, både før og etter operasjon har jeg trent og gått til fysioterapeut, og både han og legen sier det tar ca 3 måneder og av og til litt mer til man er bra igjen.

Problemet er at jeg selv ikke synes at jeg er noe bedre, skuldrene kan belastes lite og er begynt å verke igjen. Det, blir bare verre igjen men da sier legen at det er bare til å trene og stå på. Nå mener legen at jeg i løpet av 6-8 uker har full funksjon igjen og er ganske overbevist om det. Selv mener jeg det i så fall må et mirakel til. Er det noen andre som har hatt samme operasjon og blitt helt frisk? Hadde vært fint å fått hørt litt hvor lang tid ting kan ta, fysioterapeuten sier det er en vanlig operasjon men da jeg spurte hvor mange som gikk tilbake i sitt vanlige arbeid kunne han ikke svare. Selv vet jeg bare om en og han er på vei mot uføretrygd, noe som ikke er så oppmuntrende. Jeg har en tung jobb hvor armene blir mye brukt i høyden, og klarer ikke helt å se hvordan jeg skal kunne fungere i den jobben med de skuldrene jeg har nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155669-skulderoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er operert for det samme 4 ganger. 3 ganger på den ene siden, og en på den andre. Har gått 6 mnd til fysioterapi hver gang, men aldri blitt den samme. Hadde også et tungt yrke(hjelpepleier)Er idag på attføring. Går på kurs og skal etterpå på utprøving. Jeg verker fremdeles og kan gjøre lite før det blir verre.

Vet det ikke er noen trøst her, men vil bare fortelle at det er ganske vanlig å ha det som deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155669-skulderoperasjon/#findComment-1001355
Del på andre sider

Gjest skuldervondt

Jeg er operert for det samme 4 ganger. 3 ganger på den ene siden, og en på den andre. Har gått 6 mnd til fysioterapi hver gang, men aldri blitt den samme. Hadde også et tungt yrke(hjelpepleier)Er idag på attføring. Går på kurs og skal etterpå på utprøving. Jeg verker fremdeles og kan gjøre lite før det blir verre.

Vet det ikke er noen trøst her, men vil bare fortelle at det er ganske vanlig å ha det som deg.

Takk for svar. Føler med deg som har vært gjennom så mange operasjoner uten bra resultat, men allikevel "greit" å høre at det ikke bare er jeg som sliter med å komme i gang igjen, av og til kan det føles sånn når leger og fysioterapeuter snakker.

Kan jeg spørre hva du utdanner deg til nå? Har fundert mye selv på hva jeg skal ta meg til om jeg ikke klarer å komme meg tilbake til yrket mitt, men når det ikke skal så mye til før verken er der igjen så har jeg lite peiling på hva det skulle vært..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155669-skulderoperasjon/#findComment-1001505
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...