Gjest julietta Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hei Håper du kan ta deg tid til og svare. Jeg har i flere år slitt med tilbakevennende depresjoner. Men har ikke hatt noen hypomane/ maniske episoder. Men ved de siste episodene bemerker min familie at jeg er veldig pratsom, stresset og hissig. For noen dager siden (1 uke) var jeg i en sånn periode. I går morges da jeg stod opp var jeg bare trist og i elendig form. Tok lett til tårene og syntes jeg var både en elendig mor og kone. Hadde litt sucidale tanker, men slo de fra meg så godt jeg kunne. Noe bedre i går kveld, men ikke i noe storform når jeg våkner i dag heller. Forsåvidt ikke noe fremmed med disse depresjonstegnene, men det som bekymrer meg er tilbakemeldingene om at jeg er veldig pratsom o.s.v før de depresive tankene kommer. Er jeg i ferd med og gå inn i en vidreutvikling av mine depresjoner? Bruker lamictal mot repeterende depresjoner (400mg), men burde jeg medisineres annerledes. Må vel legge til at jeg har 1. grads slekting med bipolar lidelse I. Hvilken terapiform burde jeg evt. ha?, jeg har ikke noe avtale eller oppfølging, tar bare mine medisiner. Burde kanskje be om henvisning. Langt dette, men jeg trenger en fagmanns vurdering. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155692-nhd-om-utvikling-av-unipolare-depresjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.