Gå til innhold

Hei

Gjest Hebbe-lille

Anbefalte innlegg

Gjest Hebbe-lille

Jeg har i en tid nå hatt et lite mage relatert problem. Det som har vært

er at jeg har vært _meget_ følsom i mage/lysk/lår området. Dette dreier seg

da om min høyre side. Jeg har ingen slike plager på venstre side. Det er i den lille "renna"

som går på skrå ned mot pungen mellom magen og låret dette drier seg om. Når jeg f.eks

tar sit-ups så får jeg en aldri så liten fornemelse av at huden kommer til å revne.

Akkurat dette har jeg hat over en litt lengere periode (et par mnd.er). Men i det

har jeg hatt litt problemer med å holde på maten/drikken jeg har inntatt. Hvis

jeg har spist f.eks. et horn, bagguette, e.l. så tar det 10 minuter før det kommer

ut igjen neden til. Og jeg har i tillegg til det en del luft som ikke har noe

problem med å komme ut, noe som kan være litt ekkelt når jeg jobber i butikk.

Det jeg kjenner i mage/lår regionen forgrener seg litt ned i pungen og jeg kjenner

det litt i høyre testikkel. Jeg vil ikke si det gjør vondt, men jeg kjenner den ikke

er som den skal og kan kanskje gjøre meg litt kvalm av og til (vet ikke om det er testikkelen eller tanken på at det kanskje er kreft som gjør meg kvalm). Jeg har forøvrig blitt operert for brokk 2 ganger da jeg var mindre.

I dag er jeg 21 år og da jeg ble operert for brokk var jeg henholdsvis 4 og 7 år, så jeg

husker ikke så mye av det. :) Den gang da hadde jeg brokk i 4-års alderen var det på høyre

side rett over penisfeste (i ca. samme område som jeg er plaget nå). Og i 7-års alderen

var det på akkurat samme plass bare det var på venstre side. Jeg ser kanskje en liiiten

tendens til at huden "buler" ut der hvor jeg har plagene nå. Jeg har litt slappe magemuskler

og litt mer hår på magen den dag i dag enn før så det er litt vanskeligere å se. :) Har

aldri heller hatt noe særlig sterke mage muskler nederst på magen i dette området.

Er det mulig at jeg har fått brokk på nytt på samme plass om jeg hadde da jeg var 4 år?

Med all den praten som er om kreft i disse dager ble jeg litt urolig for at det skulle være

det. Kan det være det? Jeg har bestilt time til legen, men det var ikke ledig time før

2 februar. Det er litt lenge til, så jeg tenkte kanskje jeg kunne spørre her. :) Håper

på svar fra noen. Gjærne en lege eller noe sånt. :)

Hilsen en litt urolig en.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15570-hei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til hebbe-lille. Synes ikke plagene dine høres ut som kreft. Selve testikkelen er i tilfelle det som rammes av kreft i området du beskriver, og denne kan du undersøke selv. Selve stenen skal være glatt og jevn. Bitestikkelen og sæd-lederen kan kjennes som bløte kuler oppe/baktil på testikkelen. I og med at plagene dine blir værre med sit-ups, dreier det seg mest sannsynlig om et slags brokk. Muligens kan du ha en betent sene eller "slimpose" i lysken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15570-hei/#findComment-73952
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...