Gå til innhold

NHD- sosialangst--- aurorix?--- vær så snill og svar meg...


ink1365380698

Anbefalte innlegg

ink1365380698

Hei igjen... jeg har skrevet her før, på grunn av alle mine psykosomatiske plager... men i perioder har jeg også veldig sosialangst?? eller hva jeg skal kalle det????

Ikke i den grad at jeg ikke orker folk, jeg er nemlig veldig sosial og glad i mennesker, og å være der det er mennesker og skjer noe??? Skyr heller ensomheten!!! Jeg kan også være en av 100 i en badepark eller lignenede, men ikke "face to face!"?????

Så skjønn det den som kan, men når jeg reiser på et besøk, får besøk eller på jobb for tiden (har en jobb, der jeg må ta meg av folk), er det som det snører seg inni hodet mitt, øynene flimrer og jeg ender til slutt opp med en trang til å besvime eller dundrende hodepine. Dette til tross for at jeg tar en vival i slike sammenhenger- min sikkerhetsventil desverre, men ellers så hadde min verden blitt liten er jeg redd!!-- . Men bruker så lite jeg kan....etter legens foreskrifter.

Nå er jeg ikke like ille hele tiden, og slett ikke overfor alle mennesker heller.??!!

Har i sommer folholdt meg til utenlandske arbeidere her hjemme, hvor jeg har måttet prate mye, og på engelsk, og det har gått helt greit.. også greit overfor familien min selvsagt.

Men skulle det komme en venninne på besøk, eller verre reise i venninnebesøk og på jobb, så begynner dette h....umiddelbart...

Så kan det være være mye bedre men ikke bra i lange perioder,for så å vende tilbake i full kraft slike som nå denne uken?!!

Jeg er veldig var for bivirkninger på medisiner, så jeg har tenkt og tenkt på å prøve aurorix for dette og de andre psykosomatiske plagene mine (svimmelhet, mageprobl. energiløshet, reisesyke(sjøgang av alt som beveger seg), da jeg tror de har minst bivirkninger...

Har du noe tro på at disse kan hjelpe meg....??

Håper på hurtig svar, da jeg begynner å bli desperat særlig på grunn av jobben min.....

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har så mye tro på det at jeg mener det helt klart er et forsøk verdt. Du har i hvert fall ingenting å tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

Jeg har så mye tro på det at jeg mener det helt klart er et forsøk verdt. Du har i hvert fall ingenting å tape.

Takk for svar, så jeg kan være helt sikker på at disse ikke gjør meg verre???---

--er så redd AD kan forkludre noe og gjøre meg enda verre--- f.eks at jeg får en hard depresejon istedet for alle mine kroppslige plager... jeg foretrekker det siste...

Men har nå angst--- og aurorixpakken liggende... og problemet er om jeg skal tørre å begynne.... men håpet om å bli frisk fra alt dette er jo der..

Men altså denne redselen for å bli verre står å sperrer for meg... Kan du berolige meg...??

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for svar, så jeg kan være helt sikker på at disse ikke gjør meg verre???---

--er så redd AD kan forkludre noe og gjøre meg enda verre--- f.eks at jeg får en hard depresejon istedet for alle mine kroppslige plager... jeg foretrekker det siste...

Men har nå angst--- og aurorixpakken liggende... og problemet er om jeg skal tørre å begynne.... men håpet om å bli frisk fra alt dette er jo der..

Men altså denne redselen for å bli verre står å sperrer for meg... Kan du berolige meg...??

mvh

Jeg kan dessverre ikke innføre en praksis hvor jeg sier det samme flere ganger. Siste setning i mitt forrige svar lyder:

"Du har i hvert fall ingenting å tape."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

Jeg har så mye tro på det at jeg mener det helt klart er et forsøk verdt. Du har i hvert fall ingenting å tape.

Beklager... !!!!---

har entendens til å ville sikre meg mot alt her i livet.... men det går jo ikke an, så jeg må jo ta en sjanse... og får håpe det kan bli til det bedre....

takk for svar!! Veldig glad for at det er mulig å få svar av en fagmann....lange ventetider for å snakke med en psykiater her i distriktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir lett såret

Jeg kan dessverre ikke innføre en praksis hvor jeg sier det samme flere ganger. Siste setning i mitt forrige svar lyder:

"Du har i hvert fall ingenting å tape."

Bør du være så krass og spydig da? *såret på 'inks's vegne*

Hadde vel ikke tatt mer tid om du holdt en mer behagelig tone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ink1365380698

Bør du være så krass og spydig da? *såret på 'inks's vegne*

Hadde vel ikke tatt mer tid om du holdt en mer behagelig tone?

hei, takk for støtte til "blir lett såret"...men det går bra.... Jeg takler den... Jeg fikk da svar, og velger å tolke det positivt. Ikke sikkert det var ment så krasst heller, kanskje bare en konstatering av tidligere innlegg... jeg velger å tolke det slik...

Er som sagt glad for at det går an å få svar fra en fagmann...

Ha en god kveld...!!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

Bør du være så krass og spydig da? *såret på 'inks's vegne*

Hadde vel ikke tatt mer tid om du holdt en mer behagelig tone?

...men objektivt sett, så vet man ikke hvem man har å gjøre med her inne (de fleste er vel sensitive i varierende grad), så jeg er enig med deg i at hvis dette svaret var avisende ment så er det mange måter å si ting på....

Men jeg har som sagt ikke valgt å oppfatte det slik....

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

hei, takk for støtte til "blir lett såret"...men det går bra.... Jeg takler den... Jeg fikk da svar, og velger å tolke det positivt. Ikke sikkert det var ment så krasst heller, kanskje bare en konstatering av tidligere innlegg... jeg velger å tolke det slik...

Er som sagt glad for at det går an å få svar fra en fagmann...

Ha en god kveld...!!!

mvh

hei... igjen.... "blir lett såret"... som du ser så har mine to innlegg stokket seg i rekkefølge.... det siste ble skrevet først....

God natt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...