Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skriver fordi jeg for 8 uker siden var i Usa, der jeg opplevde å bli dårlig, 12 timer etter å ha spist på et "slitent" gatekjøkken. Dette resulterte i kvalme, oppkast, feber og diare. Problemet oppsto da jeg ikke ble bedre. I to uker reiste jeg rundt med kvalme, mangel på matlyst og lettere diare. Da jeg kom hjem dro jeg til legen som trodde jeg hadde magesår. Etter 3 uker på nexium skjønte både han og jeg at dette ikke stemte:) Blodprøver har vist at jeg har hatt litt økte leververdier, og "galleverdier". Disse har derimot sunket tilbake til normalt nivå. Har nå tatt en Ekg på hjertet etter å ha hatt litt hjertebank, dårlig kondiss og sårhet i brystet. Ekg viste at det også var noen uregelmessigheter med hjertet. Skal grunnet dette til røntgen om en ukes tid. Har snakket med to leger, som begge mener at jeg har fått i meg et virus som kan ta opptil 6 mnd å bli kvitt. De hevder det herjer rundt i kroppen min og vil kunne angriper ulike organer(dette var altså grunnen til økte leververdier). De sier også at det ikke er noe farlig men at jeg må belage meg på at det kan ta tid. Har nå vært dårlig i 8 uker, har blitt en del bedre i denne tiden, men er fortsatt mye slapp, litt kvalm, sår i brystet o.l. Har tatt avføringsprøver så det er svært lite sannsynlig at det er bakterier eller parasitter. Har også tatt masse blodprøver som viser at alt er bra og det samme med pusteprøver. Håper selvfølgelig at det legene sier, er riktig. Med andre ord: at det kun er et virus. Kan dette stemme? Har du hørt om lignende tilfeller før. Er etter 8 uker, og mye forskjellige symptomer, begynt å bli litt nervøs for at det kan være noe virkelig alvorlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155812-virus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Du spør om jeg har hørt lignende tilfeller før? Nei, jeg kan ikke si direkte at det er en vanlig sykehistorie du beskriver. Begynnelsen av historien høres som en virus (evt. bakterier eller parasitt)infeksjon som du har fått i deg med maten. De fleste av disse er relativt kortvarige og går over av seg selv, selv om det kan ta tid. Det finnes virus som man kan få i seg gjennom munnen og som kan angripe forskjellige organer. På den andre siden forårsaker ikke disse slike typiske akutte maveinfeksjoner som du har hatt. Kan det være forskjellige ting, som bare ved tilfeldighet intraff samme tid? Jeg tror ikke at du skal prøve alt for sterkt å finne en felles forklaring på alle dine plager. Jeg har litt vondt for å tro at dine hjerteproblemer henger sammen med de andre, selv om det er ikke mulig å utelukke. Jeg kjøper virusteorien, men finner ikke noe opplagt kandidat. Jeg kan heller ikke gi noe bestemt forslag om hvordan du skal gå videre for å oppklare dette. Prøv å ta enkelte ting hver for seg. F. eks som du tar nå med hjertet. Det finnes også noe som beskrives som kronisk postviral syndrom, et vanskelig definerbart sykdomskompleks, men essensen er at forskjellige symptomer, dominert av tretthet, slapphet og eventuelle symptomer fra bestemte organer blir utløst ev en virusinfeksjon. Det er en meget vanskelig diagnose å stille med sikkerhet. Som sagt dette er noen tanker som dukker opp, uten at jeg har alt for sterk tro på at du har det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155812-virus/#findComment-1001534
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...