Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I natt hadde jeg så utrolig vondt i maven,- det var en smerte som på en måte ikke kunne sammenlignes med noe diare liknende smerte,- jeg brakk meget par ganger,men det var på en måte ingenting som skulle ut.. jeg følte at hodet mitt kokte og tok hodet-pannen- og håndleddene mine under iskaldt rennende vann, først da avtok smertene... men vet ikke om det var pga det eller om det bare avtok tilfeldig da.. i dag har jeg ikke hatt noen matlyst, men smertene er ikke der... Har du noen ide hva dette kunne ha vært? Det var så "akutt" vondt at jeg nesten hadde ringt 113 hvis det hadde fortsatt... men smertene er jo ikke der i dag?! Det var ikke luftsmerter,- Synes det hele var meget merkelig (føler jeg har en høy smerteterskel) og håper det ikke kommer igjen...men hva kan det ha vært?? -(er 28 år,K, m/ ett barn)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155839-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Årsakene kan være mange. Siden det har opptrådt så akutt og forsvunnet så raskt er det mest sannsynlig en forbigående irritasjon i øvre tarmsystem. Matforgiftning eller andre irriterende stoffer i magesekken ( eks mye sure produkter på fastende mage) kan være årsak. Brekninger i seg selv kan gjøre at smertene øker på; mellomgulvsmuskulaturen kan nærmest få kramper. Tiltakene du har gjort kan få alt til å roe seg ned. Det kan imidlertid tenkes at du f.eks har hatt en gallesten som har kilt seg fast og så løsnet. Magesmerter skal i utgangspunktet undersøkes. Synes du kan kontakte fastlege for en sjekk; kanskje inkludert blodprøver av gallesystemet og kanskje ultralyd av galleblære og øvre deler av magen. Biola-melk er gunstig for å gjenopprette normale tarmbakterier ( probiotika) og senke irritasjon i tarmene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155839-mage/#findComment-1002649
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...