Luna21365380663 Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Hei! Jeg har ikke vært særlig aktiv her inne, men har skrevet litt i ny og ne..Jeg har lenge vurdert å forstørre brystene mine, og nå skjer det! Jeg var på vurderingstime på tirsdag, og kunne få operere allerede på fredag. Men jeg valgte å vente en måned siden jeg røyker (og må slutte), og må få litt mer penger først. Jeg har lyst å komme i kontakt med noen som allerede har fått lagt inn saltvannsinnlegg, som kan fortelle litt om hvordan det er nå. Jeg skal legge inn protese på 350ml og fylle til 400ml. Lurer på om det blir litt mye, men jeg har veldig små fra før. Noen som har erfaring med å legge inn så mye? Jeg dør av nysgjerrighet her, og jeg gleder og gruer meg på samme tid. Eller, dvs, jeg gruer meg ikke så mye, men jeg har aldri vært i narkose før, så jeg aner ikke hva jeg går til. Kan noen fortelle meg litt om hvordan de synes det var? Tusen takk! 0 Siter
Gjest Emma82 Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Hei! Mine pupper er nå 2 uker gamle, og jeg er såååå glad for at jeg gjorde det, for dette var noe jeg hadde gått og tenkt på veldig lenge. Har ikke hatt noe problemer hittil, hadde null smerter i ettertid, men tror det er ganske uvanlig. Tok nesten ikke smertestillende heller. Det hele var over på et øyeblikk, ble lagt på en benk og fikk en nål i armen, og det neste jeg husker er sykepleieren som vekket meg etterpå. Narkose er ingenting å grue seg til. Fikk beskjed om å holde sengen mest mulig etterpå, men allerede dagen etterpå var jeg i butikken og handlet. Det verste var egentlig at jeg kjedet meg fryktelig i dagene etterpå... Og så kan man ikke trene på en stund heller. Jeg fikk lagt inn 200 ml i hver. Var redd for å legge inn for mye, for ville ikke at noen skulle se at jeg hadde gjort noe. Hadde jeg gjort det om igjen, hadde jeg valgt litt større, men ikke mye. Egentlig er jeg ganske fornøyd med størrelsen. På www.qvinna.info er det mange før-/etterbilder. Om det er noe mer jeg kan hjelpe med, er det bare å sende en mail; [email protected] 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 30. august 2004 Forfatter Skrevet 30. august 2004 Hei! Mine pupper er nå 2 uker gamle, og jeg er såååå glad for at jeg gjorde det, for dette var noe jeg hadde gått og tenkt på veldig lenge. Har ikke hatt noe problemer hittil, hadde null smerter i ettertid, men tror det er ganske uvanlig. Tok nesten ikke smertestillende heller. Det hele var over på et øyeblikk, ble lagt på en benk og fikk en nål i armen, og det neste jeg husker er sykepleieren som vekket meg etterpå. Narkose er ingenting å grue seg til. Fikk beskjed om å holde sengen mest mulig etterpå, men allerede dagen etterpå var jeg i butikken og handlet. Det verste var egentlig at jeg kjedet meg fryktelig i dagene etterpå... Og så kan man ikke trene på en stund heller. Jeg fikk lagt inn 200 ml i hver. Var redd for å legge inn for mye, for ville ikke at noen skulle se at jeg hadde gjort noe. Hadde jeg gjort det om igjen, hadde jeg valgt litt større, men ikke mye. Egentlig er jeg ganske fornøyd med størrelsen. På www.qvinna.info er det mange før-/etterbilder. Om det er noe mer jeg kan hjelpe med, er det bare å sende en mail; [email protected] Takk for svar! Det er så interessant å lese hva andre opplever. Jeg skal legge inn nesten 400ml, men jeg har gått med innlegg som tilsvarer ca samme størrelse som jeg nå kommer til å få, så jeg tror ikke at mange vil legge merke til det. Har gradvis gått opp fra en b (med innlegg) til en stor c/liten d med innlegg i bh-en, og ingen har kommentert det ennå eller sett rart på meg. Hvis noen spør skal jeg gi nytt liv til myten om p-piller. Dette er ikke noe de har noe med, jeg tenker på (sviger)foreldre, søsken, bekjente(/venner)... Leste en annen plass her at noen følte at de hadde puppene rett under haken rett etter operasjonen, og så svarte noen at det kunne ta et halvt år før de "falt på plass". Føler du det? Har du saltvann eller silikon, forresten? 0 Siter
Gjest Emma82 Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 Takk for svar! Det er så interessant å lese hva andre opplever. Jeg skal legge inn nesten 400ml, men jeg har gått med innlegg som tilsvarer ca samme størrelse som jeg nå kommer til å få, så jeg tror ikke at mange vil legge merke til det. Har gradvis gått opp fra en b (med innlegg) til en stor c/liten d med innlegg i bh-en, og ingen har kommentert det ennå eller sett rart på meg. Hvis noen spør skal jeg gi nytt liv til myten om p-piller. Dette er ikke noe de har noe med, jeg tenker på (sviger)foreldre, søsken, bekjente(/venner)... Leste en annen plass her at noen følte at de hadde puppene rett under haken rett etter operasjonen, og så svarte noen at det kunne ta et halvt år før de "falt på plass". Føler du det? Har du saltvann eller silikon, forresten? Mine er jo ikke så innmari gamle ennå, det er jo ikke en måned siden engang, men jeg tror heller ikke at resultatet kommer til å forandre seg så veldig mye etter dette. Syns å huske at de så større ut de første dagene etter, men det er vel bare naturlig fordi det var litt hovent. Det med at noen har dem ”under haka” kommer vel an på størrelsen, det er forskjell på å legge inn 180 og 800 ml. Mulig de var mer struttende med en gang etterpå, men jeg er bare glad for at de ikke står rett ut. Nå ser de mer naturlige ut (jeg har heldigvis også unngått den karakteristiske silikonkløfta som mange får; altså en veldig brå overgang mellom hud og pupp). Jeg leste en plass at etter noen måneder har det gått seg til sånn at man ikke tenker noe særlig over at man har silikon i puppene. Jeg tenker faktisk ikke så mye over det nå heller, selv om jeg må gå med sports-BH, ikke kan trene, og ikke sove på magen. 400 ml? Tror det skal litt til at ingen kommer til å legge merke til det, men jeg vet jo ingenting om hvilken størrelse du hadde på forhånd. Selv om ingen har kommentert noe, kan det jo hende de har tenkt sitt. Det er ingen som har kommentert noe hos meg, 200 ml er ikke så veldig mye, bare akkurat passelig til å gi meg pupper. Var en A-cup før operasjonen, men klarer ikke helt å måle hva jeg er nå da jeg fremdeles må gå med sports-BH. Har så vidt snikprøvd en av mine tidligere BH-er (75B), denne gangen selvfølgelig uten innlegg, og den passet perfekt. Hvilken størrelse man skal velge er vel aldri lett; selvfølgelig vil man ha forandring når man først legger seg under kniven, men i mitt tilfelle ville jeg heller ikke ha noe blikkfang som alle ville legge merke til. Jeg ville bare ha pupper som sto i stil til resten av kroppen, og det har jeg fått. Har du fått dato for operasjon? Mine er silikon, runde protester. 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Skrevet 23. september 2004 Mine er jo ikke så innmari gamle ennå, det er jo ikke en måned siden engang, men jeg tror heller ikke at resultatet kommer til å forandre seg så veldig mye etter dette. Syns å huske at de så større ut de første dagene etter, men det er vel bare naturlig fordi det var litt hovent. Det med at noen har dem ”under haka” kommer vel an på størrelsen, det er forskjell på å legge inn 180 og 800 ml. Mulig de var mer struttende med en gang etterpå, men jeg er bare glad for at de ikke står rett ut. Nå ser de mer naturlige ut (jeg har heldigvis også unngått den karakteristiske silikonkløfta som mange får; altså en veldig brå overgang mellom hud og pupp). Jeg leste en plass at etter noen måneder har det gått seg til sånn at man ikke tenker noe særlig over at man har silikon i puppene. Jeg tenker faktisk ikke så mye over det nå heller, selv om jeg må gå med sports-BH, ikke kan trene, og ikke sove på magen. 400 ml? Tror det skal litt til at ingen kommer til å legge merke til det, men jeg vet jo ingenting om hvilken størrelse du hadde på forhånd. Selv om ingen har kommentert noe, kan det jo hende de har tenkt sitt. Det er ingen som har kommentert noe hos meg, 200 ml er ikke så veldig mye, bare akkurat passelig til å gi meg pupper. Var en A-cup før operasjonen, men klarer ikke helt å måle hva jeg er nå da jeg fremdeles må gå med sports-BH. Har så vidt snikprøvd en av mine tidligere BH-er (75B), denne gangen selvfølgelig uten innlegg, og den passet perfekt. Hvilken størrelse man skal velge er vel aldri lett; selvfølgelig vil man ha forandring når man først legger seg under kniven, men i mitt tilfelle ville jeg heller ikke ha noe blikkfang som alle ville legge merke til. Jeg ville bare ha pupper som sto i stil til resten av kroppen, og det har jeg fått. Har du fått dato for operasjon? Mine er silikon, runde protester. Hmm.. en stund siden jeg var på nettet.. har ligget i sofaen en uke og spydd bare ved tanken p å å se en skjerm. Har besvimt når jeg reiste meg. Med andre ord; i dag er det en uke siden jeg opererte inn 325ml saltvann. Jeg fikk beskjed om ikke å gidde å bruke penger på å legge inn noe som helst under 275ml, og at 400ml ikke var mye eller tungt. Jeg endte opp med 325, og det er jeg fornøyd med. Det gjorde sviende vondt, har fremdeles så vondt at jeg vurderer å ikke gå på jobb i helgen (jobber deltid), og har heller ikke vært på skolen (studerer). Jeg har spydd om morgenen, ikke vært i stand til å reise meg opp av sengen, sette meg opp i rett stilling, eller å pusse tennene, ta på meg klær, gå tur med hunden, lage mat. Kan fremdeles ikke bøye meg for å sette inn tallerkner i oppvaskmaskinen.. Har hatt det ganske vondt, kan du si. Proppet i meg paralgin forte, og litt for mye, pluss litt pinex, og det skulle jeg aldri gjort, for ifølge giftinformasjonssentralen var det overdose og hipp hurra.. blæh Ellers har jeg sovet utrolig mye. har sovet som om jeg var et murmeldyr. Når jeg har kjedet meg, har jeg bare fått hjelp til å legge meg ned, og så har jeg sovet noen timer. Men nok om mine plager..;p Jeg har også målt litt, og har kommet frem til at jeg har en stor c, liten d. Det var det jeg ville ha, så jeg håper at hevelsen er gått masse over. Har vært til kontroll, og de sa det så veldig flott ut, skulle visst ikke tro at det var en knapp uke siden.. (Har sikkert noe å gjøre med at jeg har ligget i en uke i strekk..) Jeg angrer ikke, selv om smertene var så store at jeg faktisk spydde og besvimte av de. Det er jo individuelt hvordan det oppleves, men stakkars meg under en fødsel.. hehe.. Hvorfor må du gå med sportsbh? Jeg har fått beskjed om å kjøpe en bh som støtter godt, helst med bøyler.. Trodde det var vanlig å gå med bh m bøyle, jeg..Jaja.. Hvor la du inn protesen? Jeg la den inn i armhulen, og tviler på at jeg kommer til å angre på det... 0 Siter
henny Skrevet 26. september 2004 Skrevet 26. september 2004 Hmm.. en stund siden jeg var på nettet.. har ligget i sofaen en uke og spydd bare ved tanken p å å se en skjerm. Har besvimt når jeg reiste meg. Med andre ord; i dag er det en uke siden jeg opererte inn 325ml saltvann. Jeg fikk beskjed om ikke å gidde å bruke penger på å legge inn noe som helst under 275ml, og at 400ml ikke var mye eller tungt. Jeg endte opp med 325, og det er jeg fornøyd med. Det gjorde sviende vondt, har fremdeles så vondt at jeg vurderer å ikke gå på jobb i helgen (jobber deltid), og har heller ikke vært på skolen (studerer). Jeg har spydd om morgenen, ikke vært i stand til å reise meg opp av sengen, sette meg opp i rett stilling, eller å pusse tennene, ta på meg klær, gå tur med hunden, lage mat. Kan fremdeles ikke bøye meg for å sette inn tallerkner i oppvaskmaskinen.. Har hatt det ganske vondt, kan du si. Proppet i meg paralgin forte, og litt for mye, pluss litt pinex, og det skulle jeg aldri gjort, for ifølge giftinformasjonssentralen var det overdose og hipp hurra.. blæh Ellers har jeg sovet utrolig mye. har sovet som om jeg var et murmeldyr. Når jeg har kjedet meg, har jeg bare fått hjelp til å legge meg ned, og så har jeg sovet noen timer. Men nok om mine plager..;p Jeg har også målt litt, og har kommet frem til at jeg har en stor c, liten d. Det var det jeg ville ha, så jeg håper at hevelsen er gått masse over. Har vært til kontroll, og de sa det så veldig flott ut, skulle visst ikke tro at det var en knapp uke siden.. (Har sikkert noe å gjøre med at jeg har ligget i en uke i strekk..) Jeg angrer ikke, selv om smertene var så store at jeg faktisk spydde og besvimte av de. Det er jo individuelt hvordan det oppleves, men stakkars meg under en fødsel.. hehe.. Hvorfor må du gå med sportsbh? Jeg har fått beskjed om å kjøpe en bh som støtter godt, helst med bøyler.. Trodde det var vanlig å gå med bh m bøyle, jeg..Jaja.. Hvor la du inn protesen? Jeg la den inn i armhulen, og tviler på at jeg kommer til å angre på det... Gratulerer Luna2, tenker du blir mer og mer fornøyd for hver dag som går! :-) Den operasjonen du har valgt er den som gir mest smerter, så jeg skjønner godt du har hatt det vondt! Var det hos FMS du opererte? Har lest om at de pleier å utføre inngrepen slik som det du beskriver. Ta det med ro, sov mye og gled deg over dine nye atributter! 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 Gratulerer Luna2, tenker du blir mer og mer fornøyd for hver dag som går! :-) Den operasjonen du har valgt er den som gir mest smerter, så jeg skjønner godt du har hatt det vondt! Var det hos FMS du opererte? Har lest om at de pleier å utføre inngrepen slik som det du beskriver. Ta det med ro, sov mye og gled deg over dine nye atributter! Joda, det var på FMS..Har du også vært der og gjort det..? Jeg synes det kunne vært bedre opplysning om (generelt sett, ikke bare fra FMS) om smertene etterpå. Men jeg har fått høre at jeg hadde det visstnok som en av de verste.. Jeg er kjempeglad for at jeg gjorde det. Da jeg våknet opp av narkosen, fikk ejg en liten tåre i øyet, og jeg hadde bare lyst å si takk, men var ikke sterk/våken nok til å snakke. Det er to uker siden nå, og jeg synes de er litt vel harde, men det går seg vel til.. Det gjør jo enda vondt, jeg kan enda ikke løpe/gå fort, løfte armene over hodet. Mannen min har måttet vaske håret mitt til nå, men det går bedre å bøye seg. En annen ting er jo følelsen av å ha noe "inni seg". Litt rart å kjenne innleggene når jeg bøyer meg, vet ikke om det gjør vondt eller om det kiler.. Det er vel uansett enda en ting man må bli vant til.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.