Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For noen uker siden fikk jeg plutselig en kveld smerter i venstre bryst, som ble verre utover kvelden. La meg som vanlig, men det gjorde vondt å ligge på rygg da det ble vanskelig å slappe av og også vanskelig å puste da smertene ble sterkere da. Neste dag var det litt bedre, men jeg gikk likevel til legen som ikke kunne finne noe galt, hverken ved å kjenne på bryst eller på blodprøvene som ble tatt (bortsett fra litt lite jern i kroppen). Legen mente det var muskelfibre som var røket, selv om jeg ikke kunne komme på hva jeg skulle ha gjort som skulle forårsaket det. Smertene forsvant etter hvert og det gikk en uke ca. uten flere smerter. Så kom de tilbake, men nå på høyre side, og det ble samtidig vanskelig å puste. Måtte for eksempel nyse et par ganger, men det stoppet av seg selv da jeg ikke greide å puste helt ut på en måte (litt vanskelig å forklare). Smertene gikk etterhvert over til ryggen på en måte og så forsvant de. Dette varte ca. en uke og i denne perioden ble jeg fort sliten, var veldig kortpustet på en måte. Så gikk det en uke hvor jeg var bra igjen og nå har smertene igjen kommet tilbake, nå i på venstre side, bak mot ryggen på en måte. Kan ikke ligge på rygg da det blir vondt å puste og jeg kjenner smertene i ryggen. Har ikke vært til lege igjen med dette da jeg var på ferie første gang smertene kom tilbake og jeg har heller ikke noe problem med å jobbe eller fungere som normalt, men begynner å lure på som egentlig skjer....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155923-smerter-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenIguana

Det kan være muskelkramper. Har dem selv med jevne og ujevne mellomrom. Ikke farlig, men grusomt vondt og skremmende.

Det jeg gjør når de kommer, er å sitte i en stol, og lene meg fremover og ned, for å strekke ut musklene. Det hjelper som regel.:-)

Ettersom ikke legene fant noe galt, KAN det være bare kramper. Ikke "bare" da, ettersom det er skikkelig vondt.

Men prøv å strekke ut neste gang..:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155923-smerter-i-brystet/#findComment-1002250
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Se på svar fra tidligere idag. I ditt tilfelle høres det ut som smertene er avhengig av stilling. Kan derfor komme av ribben, muskler eller mellomgulv. Organer som ligger i nærheten ( særlig lungene og lungehinnen; pleura)) kan irritere brystkasse/pusting. Ribbesmerter er ofte værst ca. 12 dager etter en skade. Synes du skal utredes videre; kanskje først med bilde av lungene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155923-smerter-i-brystet/#findComment-1002657
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...