Gå til innhold

Cipralex


Gjest Dame54

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne med cipralex etter mange års plager med angst og litt depresjon. Fibromyalgi sliter jeg også med. Er det noen som har tips i startfasen av denne behandlingen? Jeg skal begynne med 5 mg. første uka og øke til 10 mg. Er litt skeptisk til slike piller, men har kanskje ikke noe å tape på å prøve disse. Fra før brukt Sobril i perioder og Imovane for søvn i perioder. Har også søvnproblemer. Takk for svar om noen vil gi tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med Cipralex for bare 9 dager siden.

Sliter med panikkangst.

Vært sosialt isolert i 10 år.

5mg de første 4 dagene, så 10mg videre (kanskje øke til 15mg senere)

Jeg hadde utsatt dette i mange år i redsel for bivirkninger.

Jeg merker utrolig bedring allerede nå etter bare 9 dager.

Legen sa at det vil ta ca. 14 dager før virkning.

Kjenner ingen bivirkninger så langt.

Er blitt mye roligere uten å føle meg sløv.

Dette virker for bra til å være sant, men så langt så er det bra, måtte dette bare vare...

Lykke til du også! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med Cipralex for bare 9 dager siden.

Sliter med panikkangst.

Vært sosialt isolert i 10 år.

5mg de første 4 dagene, så 10mg videre (kanskje øke til 15mg senere)

Jeg hadde utsatt dette i mange år i redsel for bivirkninger.

Jeg merker utrolig bedring allerede nå etter bare 9 dager.

Legen sa at det vil ta ca. 14 dager før virkning.

Kjenner ingen bivirkninger så langt.

Er blitt mye roligere uten å føle meg sløv.

Dette virker for bra til å være sant, men så langt så er det bra, måtte dette bare vare...

Lykke til du også! ;-)

namenick! Takk skal du ha, dette hjalp meg, høre at det går bra med deg så langt. Kanskje vi kan fortsette og utveksle erfaringer om denne pillen som forhåpentligvis gjør så vi får et bedre liv? Sliter med det samme som deg, men også bekymringsangst og fobi av forskjellig slag. Jeg er også redd for bivirkninger, men skal vel ikke ta sorgene på forskudd heller. Jeg starter opp på mandag, blir spennende. Lykke til ønsker jeg deg også, hadde vært fint å holde kontakten, godt å ha kontakt med en som sliter med det samme som meg vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

namenick! Takk skal du ha, dette hjalp meg, høre at det går bra med deg så langt. Kanskje vi kan fortsette og utveksle erfaringer om denne pillen som forhåpentligvis gjør så vi får et bedre liv? Sliter med det samme som deg, men også bekymringsangst og fobi av forskjellig slag. Jeg er også redd for bivirkninger, men skal vel ikke ta sorgene på forskudd heller. Jeg starter opp på mandag, blir spennende. Lykke til ønsker jeg deg også, hadde vært fint å holde kontakten, godt å ha kontakt med en som sliter med det samme som meg vet du.

Jeg bruker Cipramil som skal være det samme så vidt jeg vet. Det har en helt fantastisk virkning på panikkangst, fobier m.m. Har brukt de i 10 mnd og livet mitt er forandret etter mange års isolasjon pga angst. Merket litt bivirkninger de først 14 dagene. Men ikke noe som jeg ikke tålte. Ble litt svimmel ca 1 time etter jeg hadde tatt tabletten, men da la jeg meg på sofaen litt og det var over på kort stund. Samt at jeg ikke klarte å gå fort eller løpe pga da fikk jeg veldig hjertebank. Men etter ca 2 uker var alt dette borte.

Siden har jeg løpt i butikker, kjørt buss og gått ut med venner. Alt dette som var umulig før.

Lykke til til dere også. Dere vil nok ikke angre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Cipramil som skal være det samme så vidt jeg vet. Det har en helt fantastisk virkning på panikkangst, fobier m.m. Har brukt de i 10 mnd og livet mitt er forandret etter mange års isolasjon pga angst. Merket litt bivirkninger de først 14 dagene. Men ikke noe som jeg ikke tålte. Ble litt svimmel ca 1 time etter jeg hadde tatt tabletten, men da la jeg meg på sofaen litt og det var over på kort stund. Samt at jeg ikke klarte å gå fort eller løpe pga da fikk jeg veldig hjertebank. Men etter ca 2 uker var alt dette borte.

Siden har jeg løpt i butikker, kjørt buss og gått ut med venner. Alt dette som var umulig før.

Lykke til til dere også. Dere vil nok ikke angre :-)

Cipralex and Cipramil er ikke helt det samme: http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1519387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sliten etter ferien,anonym.

Jeg begynnte rett på 10 mg og hadde ingen spesielle ubehageligheter.Det er mulig jeg ble litt trøttere helt i starten.Har aldri prøvd en medisin med så lite bivirkninger i starten og i fortsettelsen,men som andre skriver her er det individuelt.Har 10 mg liten virkning vil jeg anbefale å gå opp til 15 før du avskriver medisinen.Jeg har aldri før gått på spesielt høye doser på andre AD,men 10 mg ble litt for lite som en dagsdose for meg.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Cipralex virker for mange. Skulle det ikke virke for deg eller virkning avtar etter den første tiden så skal du vite at det finnes andre alternativer. Jeg begyndte selv på Cipralex i fjor sommer. Etter en stund endte jeg opp på 20mg uten noen virkning. Bare masse trøbbel med melesyre og svette. Så etter samråd med psyken så byttet jeg til Remeron. Og den virker kjempefint på meg.

Moralen er. Skulle den ikke svare til forhåpningene så finnes det andre muligheter.

Beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynnte rett på 10 mg og hadde ingen spesielle ubehageligheter.Det er mulig jeg ble litt trøttere helt i starten.Har aldri prøvd en medisin med så lite bivirkninger i starten og i fortsettelsen,men som andre skriver her er det individuelt.Har 10 mg liten virkning vil jeg anbefale å gå opp til 15 før du avskriver medisinen.Jeg har aldri før gått på spesielt høye doser på andre AD,men 10 mg ble litt for lite som en dagsdose for meg.Lykke til.

Takk til alle så langt som har kommet med sine erfaringer. Det er godt å lese hvordan andre reagerer, på godt og vondt. Da vet jeg hva som kan vente meg av event. bivirkninger. Godt å lese at flere er fornøyd med virkningen også. Håper så inderlig dette kan hjelpe meg også så jeg kan se litt lysere på alt, kanskje få litt mere initiativ. Alt er liksom så kjedelig, har ikke ork til noe jeg og samtidig sliter jeg med den angsten, særlig bekymringsangst. Kan vel være slik at tidligere hendelser i livet kommer fram som angst og depresjon når man blir eldre....! Ikke vet jeg. Hatt mye tøft, bl.a. mistet et barn, mannen ble alkoholiker og andre mere småting i forhold til de to nevnte. Altså: jeg er kjempespent på om jeg får noe utbytte av Cipralex, skal begynne imorgen......! Er det flere som har noe å skrive om sine erfaringer hører jeg med glede fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...