Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hver morgen når jeg åpner øynene får jeg lysflash foran venstre øye. Det er gul/grønn lysstriper som minner om elektriske gnister. Dette er mest tydelig når det er mørkt i rommet og skjer hver morgen eller dersom jeg våkner midt på natten, like før jeg åpner øyene, eller mens de åpnes. Det er ganske foruroligende. Jeg plages med migrene, men dette har ingen sammenheng med migreneanfall og kommer som sagt hver dag!

Det har pågått i et halvt år.

Hva kan det skyldes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15601-lysglimt-i-venstre-%C3%B8ye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære russia !

Det vet jeg ikke. Kanskje du skulle spørre en øyelege ? (er det siden lyset alltid sees på venstre side at du kaller deg "Russia" ?)

Jeg registerer at spesialist R.Salvesen tar min forespørsel som en spøk. Det er synd. Dette var en seriøs henvendelse. Nick-name Russia har forøvring ingenting med hverken Russland eller politikk å gjøre. Jeg lurer på hvordan et slikt svar passer sammen med legeetikk, og de retningslinjer som gjelder for denne tjenesten!

• 3 uker senere...
Gjest deniz38

Jeg har også opplevd slikt lysglimt, akkurat som en stjernefyrstikk som tennes. Det varer bare noen sekunder og er veldig ubehagelig. Spurte en lege om dette og han sa at dersom jeg fikk det igjen så budre en øyelege sjekke det ut. Kan være symtoner på at noe er galt med netthinnen på øyet. Jeg ser også "spindelvev/svarte prikker på samme øye i sterkt lys. Gjør du???

• 4 år senere...
luckyvictimofforce

Kjære russia !

Det vet jeg ikke. Kanskje du skulle spørre en øyelege ? (er det siden lyset alltid sees på venstre side at du kaller deg "Russia" ?)

Dette syntes jeg var en uakseptabel måte å opptre på, Salvesen.. Russia var tydeligvis bekymret over opplevelsene sine, og hadde i denne sammenheng brukt 100kr på å få svar av en spesialist, som du kaller deg..

Det er mange år siden denne tråden startet, men jeg kan si jeg har hatt lignende opplevelser som gikk over helt av seg selv etter en stund.. Håper det samme skjedde med dine opplevelser, russia..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...