Gå til innhold

Store søvnproblemer


Gjest thea24

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 24 år, som siden jeg var 19, hatt psykiske problemer.

Det har gått opp og ned med meg.

Var første året jeg var "offentlig" syk, innlagt i et år. Grunnet anoreksi og depresjon.

Psykiateren min fant etterhvert ut at jeg er bipolar2. Med en mulig unnvikende personlighetsforstyrrelse.

Jeg er ikke så flink å ta medisinene mine. Det kan jeg ærlig innrømme.

Men så langt tilbak jeg klarer å huske. Så langt tilbake som til barneskolen har jeg hatt store problemer med å klare å sovne.

Ikke fordi jeg har vært manisk eller noe. Tror pga mye uro, angst og tankekjør.

Jeg har i perioder tatt imovane. Og i veldig vodne perioder, også nozinan eller seroquel.

Nå for tiden tar jeg 200mg seroquel, og 7.5mg imovane.

Men klarer ikke sovne på det.

Når jeg omsider sovner, sover jeg gjerne til 11.00.

Hva kan jeg gjøre for å få bukt med problemet? Jeg kan ikke gå på medisiner hele livet heller?

Hva kan man gjøre i slike tilfeller? Er det mulig å "trene" på et vis, lære å sovne?

Høres sikkert teit ut, men dette er et digert problem for meg.

Mvh

thea24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miamaja

Hei, jeg fikk hjelp til dette på Bergen Søvnsenter. Jobbet mye med søvnrestriksjon. Føler at det går mye bedre, men bruker fortsatt Imovane. Jeg sover nå hele natta. Tøft i begynnelsen. Fikk ikke legge meg før klokka ett om natta, og måtte stå opp etter noen timer. Gradvis fikk jeg legge meg tidligere og tidligere. Nå sovner jeg i elleve tolv tiden. Men kan ha netter der jeg sliter litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...