Gå til innhold

Skuffet over forleser i samf.med. Latterliggjør psykiatrien.


Gjest Utrolig skuffet!

Anbefalte innlegg

Gjest Utrolig skuffet!

Det eneste vedkommende hadde å si om psykiatrien var at antall diagnoser hadde økt fra 7 til 300 siden 1850 tallet og at psykiatrien tydeligvis har ett enormt behov for å finne opp nye sykdommer.

Også en del vitser om at den nyeste diagnosen viss nok var finansfobi.

Tok det opp med foreleser og han sa han brukte psykiatrien som eksempel fordi den var en så god illustrasjon på at en stadig finner opp nye sykdommer.

Hadde nesten lyst til å si til han at før så dødde de fleste av tæring. I dag vet vi mer. Det betyr ikke at vi har funnet opp sykdomene.

Uansett hvor godt psykiatrien illustrerte hans poenger så tror jeg at forelseningen var med på å bygge opp under fordommer rundt psykiatrien.

Neste gang mange av studentene hører om psykiatrireformen er jeg redd for at de vil tenke at det ikke er rart at det skjer mange drap når pengene går til å behandle finansfobi.

Ble så skuffet. Her prøver en å få mer åpenhet og opplysning om psykisk helse og så kommer en foreleser i samf. med og etter min mening "flåser" om psykiatrien.

Foreleserene på universitetet har en enorm makt. De burde da tenke over dette og at de aller fleste skal ut å møte pasienter.

Fryktelig skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du bør sende en klage til vedkommendes overordnede.

Dessuten bør du be om en dokumentasjon på hvilke diagnoser som er "oppfunnet" og ikke eksisterer.

Hvilket lærested og fakultet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utrolig skuffet!

Du bør sende en klage til vedkommendes overordnede.

Dessuten bør du be om en dokumentasjon på hvilke diagnoser som er "oppfunnet" og ikke eksisterer.

Hvilket lærested og fakultet?

Medisinske fakultet, Universitetet i Tromsø.

Vær snill å ikke bring dette videre på en liten stund. Det vil slå ned på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinske fakultet, Universitetet i Tromsø.

Vær snill å ikke bring dette videre på en liten stund. Det vil slå ned på meg.

Det bør absolutt ikke slå ned på deg, da er det bare dårlige forelesere og da bør de fjernes...

Skolene har ingen garrantier for hva som blir sagt under forelesningene, men dette var absolutt på kanten og værre enn det...

Studerer ved det samme universitetet som meg du:) og det jeg har fått med meg er bra... hittil, men jeg studerer ikke samf.med da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Medisinske fakultet, Universitetet i Tromsø.

Vær snill å ikke bring dette videre på en liten stund. Det vil slå ned på meg.

Skal ikke bringe det videre. Det må være opp til ditt initiativ å gå videre. Jeg anbefaler deg å kontakte Reidun Olstad.

Ikke overrasket over at det var der. Er kjent med at dette fakultetet er betydelig forurenset med slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skrive en kritisk artikkel som svarer på de påstandene foreleseren din kommer med? Dere har sikkert en studieavis eller andre muligheter for å ytre dere? Hadde vært interessant å se om han svarer.. Du kan sikkert skrive anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...