Gå til innhold

Ang brevet..


Gjest Dumme meg.

Anbefalte innlegg

Gjest Dumme meg.

Jeg lurer på om jeg kan sende behandleren min en sms på mandag morgen og fortelle henne at hun ikke bør lese dette brevet. Kan jeg gjøre det? Eller kanskje hun har lest det? Hjelp?

I hele natt har jeg gråtet. Knekket helt sammen. Føler meg ikke klar til å fortelle henne dette nå. Skjelvet så innmari. Klarer ikke å tenke på noe annet. Blitt så mye værre.

Jeg kan ikke fortelle om mine innerste tanker fordi jeg får bare økt angst etterpå. Og det er jo mot sin hensikt. Klarer ikke å føle noe lettelse over at noen andre vet om dette.

Det er så skummelt. Kan jeg sende henne en sms på mandag morgen?

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver "Jeg kan ikke fortelle om mine innerste tanker fordi jeg får bare økt angst etterpå".

Økt angst er ingen grunn til ikke å fortelle om noe som er betydningsfullt for deg. Tvert i mot kan slik økt angst bli en av de største hindrene for utbytte av behandling dersom du velger å ta hensyn til den.

Hvorfor klarer du ikke å ta deg inn og slappe litt av i forhold til dette brevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest God sommer hilsen meg

Som jeg skrev til deg i går. Den økte angsten du nå føler gjør meg enda mer sikrere på at det virkelig var nødvendig at du tok et steg fremover og skrev til din behandler.

Din behandler ønske å hjelpe deg. Men for å gjøre det må vedk. vite _hva_ som foregår på innsiden.

Alt du skrev trenger du ikke å snakke om i neste time, bare si at "du, kan vi vente litt med dette. jeg føler meg ikke klar" osv.

Hu kommer til å lese brevet, mest sannsynlig har hun gjort det allerede. og det skal du være glad for.

Forsøk nå å fokuser på noe annet. Kom deg ut, se en film, forsøk å kobl tankene over på noe annet. Evt. sett deg ned og skriv mer du kan ta med til din behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotus-Or.

Nå er det mandag kveld (eller ettermiddag?). Høres som du har hatt time i dag. Håper det gikk bra. Og at behandleren din hadde lest brevet. Håper hennes/hans reaskjon og væremåte gjorde deg litt tryggere, så du for fremtiden ikke er like redd for å dele dine hemmeligheter.

Gratulerer med et stort skritt fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...