Gjest kim_f Skrevet 22. august 2004 Skrevet 22. august 2004 Hvorfor er det så mange unge her inne som har fått diverse personlighetsforstyrrelser som diagnose? Jeg trodde ikke det var vanlig å sette det på personer under 30. Varierer dette fra behandler til behandler? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 "Forsiktighetsgrensen" er 18 år, ikke 30. 0 Siter
Gjest kim_f Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 "Forsiktighetsgrensen" er 18 år, ikke 30. Snakket med en psykiater som aldri (med strek under 'aldri') satte p.f.-diagnoser på unge under 30 år, fordi man frem til da ennå var i så stor forandring/utvikling. Jeg syntes dette hørtes lenge ut. Er det vanlig praksis, selv om forsiktighetsgrensen er 18? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Snakket med en psykiater som aldri (med strek under 'aldri') satte p.f.-diagnoser på unge under 30 år, fordi man frem til da ennå var i så stor forandring/utvikling. Jeg syntes dette hørtes lenge ut. Er det vanlig praksis, selv om forsiktighetsgrensen er 18? Nei. Det er ikke vanlig og ikke i tråd med retningslinjene. Det er et eksempel på en utbredt uskikk i psykiatrien. Enkelte behandlere lager seg egne systemer som settes over anerkjente standarder. 0 Siter
cathlin Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 "Forsiktighetsgrensen" er 18 år, ikke 30. Jeg har lest (i en psykiatribok fra 2003) at en bør være forsiktig med å sette diagnosen før 20 års alderen. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.