Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt diverse helseplager (kronisk rhinitt, hodepine og irritabel tarm) og det har blitt stilt spørsmål om det er noen sammenheng mellom helseplagene mine og eksponering av div kjemikalier. Jeg har akkurat fått brev fra trygdekontoret om at jeg har fått godkjent rhinittplagene mine som yrkessykdom med skadedato 28.10.98 Mageplager og hodepine plager er ikke godkjent.

Hva betyr en slik godkjenning for meg ? hvor kan jeg få svar på det ? hvor kan jeg få råd om hva jeg bør gjøre videre med hensyn til å jobbe i samme miljø som gir meg helseplager?

Jeg er nå i svangerskapspermisjon fra jobben min og har fått et års ekstra permisjon. Jeg ble kvitt problemene mine med irritabeltarm og hodepine når jeg sluttet å jobbe. Jeg har søkt om ekstrapermisjon fordi jeg er usikker på om jeg bør jobbe på et sted som gjør meg syk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15613-ang-yrkesskade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til annemax. Det er svært sjelden at sykdommene du nevner blir godkjent som yrkesskade. Vil tro at du har jobbet et sted med spesielt mye støv/kjemikalier, siden rhinitt-plagene ble godkjent. Irritabel tarm og hodepine kan skyldes svært mye, oftest stress, mistrivsel, uregelmessig levesett, feil kosthold eller angst/depresjon. Har aldri hørt at dette godkjennes som yrkesskade.En yrkesskade gir ettigheter med gratis behandling/utredning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15613-ang-yrkesskade/#findComment-73973
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...