Gå til innhold

virus på trigeminus nerven og herpes zoster

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 18 år som ikke for så lenge siden hadde virus på trigeminusnerven og helvetesild (i ansiktet). Det var både utvendig og innvendig, jeg hadde altså smerter ikke bare i huden, men også i hodet. Det var mildt sagt et rent smertehelvete. Jeg lå rett ut på sykehus i tolv dager. Jeg må snart begynne å trene meg opp igjen, få litt kondisjon og muskler, for bare jeg går opp ei trapp så må jeg stoppe opp og trekke pusten i tillegg til at jeg kjenner det i lårene.

På lørdagene jobber jeg på en klesbutikk hvor det er mye gåing fram og tilbake. 6 timer i strekk.

Neste helg blir min første jobblørdag på ca to måneder. Det er ikke det at jeg ikke vil jobbe, men jeg vil heller ikke utsette kroppen min for noe den ikke er klar for. Jeg kjenner selvsagt best selv hva jeg makter og ikke, men hva sier du?

Og et spørsmål eller to til;

Helvetesilden som jeg hadde i ansiktet, har etterlatt seg spor. Jeg har tre litt røde flekker i ansiktet på grunn av sårene. De vises ikke så godt og er ikke skjemmende, men jeg ville jo helst vært dem foruten. Det er ingen garanti for at de vil forsvinne?

Jeg fikk det også i høyre øye.

Alt var på høyre side.

Er det noen forsiktighetsregler jeg bør være obs på? For eksempel solarium?

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære simba !

Jeg ville nok ha vært forsiktig med solarium den første måneden eller så etter helvedesild. Når du evt skal friskmeldes, bør du diskutere med din lege (dvs han eller hun som har utstedet sykmeldingen).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...