snoopi Skrevet 16. januar 2001 Skrevet 16. januar 2001 Jeg har i de fire siste årene tatt valium ved enkelte situasjoner forbundet med angst. Jeg har i disse fire årene tatt to til fire tabeletter hver fjortende dag. Det siste året har jeg tatt dem en gang i uken. Og i de to siste måndene hver tredje dag.To til fire stykker. Kan jeg være avhengig?Er veldig redd for dette! 0 Siter
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 17. januar 2001 Skrevet 17. januar 2001 Til snoopi.Psykisk avhengig er du nok. Virker som om du stadig er reddere for å få angst, og kanskje er litt for rask med å behandle deg selv med valium. Vil absolutt tilråde samtale-terapi, gjerne av typen kognitiv terapi. Du vil aldri lære deg å mestre angsten om du alltid skal ta Valium. Det er direkte feil behandling. Forbruket ditt er foreløpig såpass lavt at du uten kroppslige plager burde klare å kutte ut. Snakk med legen din. 0 Siter
Gjest jonmolde Skrevet 27. mai 2001 Skrevet 27. mai 2001 Til snoopi.Psykisk avhengig er du nok. Virker som om du stadig er reddere for å få angst, og kanskje er litt for rask med å behandle deg selv med valium. Vil absolutt tilråde samtale-terapi, gjerne av typen kognitiv terapi. Du vil aldri lære deg å mestre angsten om du alltid skal ta Valium. Det er direkte feil behandling. Forbruket ditt er foreløpig såpass lavt at du uten kroppslige plager burde klare å kutte ut. Snakk med legen din. Hvor lenge kan fysisk avhengighet av valium vare (med tanke på kjemisk ubalanse, serotin i hjernen osv.) Oppgi vitenskapelig kilde for svar. Takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.