Gå til innhold

Sår i rumpesprekken..


Gjest Engstelig gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig gutt

Hei

Jeg er en gutt på 19 år.

En stund har jeg merket litt blod når jeg tørker meg etter toalettbesøk. Tenkte først det kunne skyldes at jeg har hatt noe hard avføring og en god del problemer med diaré (vet ikke hva det skyldes..). Uansett, siden jeg fortsatte å føle meg sår i baken tok jeg en kikk ved hjelp av et speil og så til min store overraskelse at jeg har et ca 2cm stort hull/rift i rumpesprekken 1-3 cm ovenfor selve rumpehullet.

Har noen vært borti noe lignende?

Jeg er en smule engstelig for hva jeg skal gjøre, om jeg bør kontakte min lege eller om jeg kan gå direkte til gynekolog e.l. - eller vil det gro igjen av seg selv?

Jeg så hullet for noen få dager siden, men det kan tenkes at jeg har hatt det lenge da jeg sjelden sjekker bak der for å si det sånn.. Vet bare at jeg har hatt sår bak en stund.

Jeg har heller ingen anelse hva dette kan skyldes.

Takknemlig for all konstruktiv tilbakemelding..

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du er egentlig på feil forum, for gynekologi omhandler kvinners kjønnsorganer. Men jeg tror jeg kan svare deg likevel. Du har tilsynelatende fått det man betegner en fissur, en rift i huden. Det kan ha kommet av den trege avføring. Sørg for myk avføring (grønsaker og rikelig drikke samt mosjon). Vev sårhet kan du forsøke Alcosanal eller Scheriproct salve som du kan kjøpe på apoteket. Gå til din fastlege, hvis du ikke blir bedre.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lang trening...

Samboeren min har hatt det slik i flere år!!!

Og ikke tale om jeg får han til legen...

Har behandlet han så godt jeg kan med sinksalve beregnet på såre babyrumper (sjekk tips for å unngå såre babyrumper -de hjelper også på voksne), supermykt dopapir, m.m. Det har hjulpet litt, men det kommer igjen når han har magetrøbbel og det har han ofte pga annen sykdom. Så takk for at du rotet deg inn på oss kvinners domene her, svaret hjelper også oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Fremdeles sår..

Samboeren min har hatt det slik i flere år!!!

Og ikke tale om jeg får han til legen...

Har behandlet han så godt jeg kan med sinksalve beregnet på såre babyrumper (sjekk tips for å unngå såre babyrumper -de hjelper også på voksne), supermykt dopapir, m.m. Det har hjulpet litt, men det kommer igjen når han har magetrøbbel og det har han ofte pga annen sykdom. Så takk for at du rotet deg inn på oss kvinners domene her, svaret hjelper også oss!

Hei

Etter å ha oppsøkt lege førte det til at jeg ble sendt til sykehuset på undersøkelse og der fant de ut at jeg hadde betennelse i tarmen og at såret i baken antageligvis var en "fistel" på grunn av dette.. Betennelsen tror de kan være morbus krohn, men de var ikke 100% sikre..

Etter å ha holdt meg borte så godt som mulig fra hvete og melk og sånt noe, så har jeg blitt mye bedre og har mye sjeldnere diaré osv..

Så kanskje samboeren din bør ta en tur til legen å få det sjekket?

..Jeg tror kanskje jeg har cøliaki eller lider av kandida, men det er noe jeg fremdeles jobber med å finne ut. Lurer på om legen burde ha sett d når han var inne og så på tarmen og fant betennelsen.. hmm.

Uansett, få samboeren din til å gå til legen. Jeg hadde heller ikke lyst til å gå til legen, men i ettertid er jeg glad for at jeg tok steget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...